Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matfarsan
#1336422
Har nyss installerat Apple Carplay på vår V90 2018 men blev väldigt O-imponerad av hur det ser ut i Volvodisplayen
Endast en liten fyrkant längst ner samt att man ser de övriga Sensusflikarna ovanför.
Finns det någon möjlighet att justera så att carplay fyller upp hela skärmen?
av benghan
#1337386
Här: https://www.xc40forums.co.uk/viewtopic.php?t=1333 påstås det att CarPlay från och med iOS 12 har haft stöd för stående skärmar, men att Volvo har blockerat det för sensus. Alternativt inte uppdaterat sensus så det stödjer nya format.

Intressant att se om Volvo kommer lägga in stöd för att visa information i förardisplayen som CarPlay med iOS 13 stödjer.
#1337396
Skummade snabbt och tolkade det som 13 beta?
Det som står på länken från Äpplet ovan torde vara det officiella enligt min mening.
Allt däröver är antagligen försök, beta, utvecklartester med mera.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1337450
Ios 13 är ju beta fram tills den släpps skarpt.

Vertkalt stöd och second screen är ju såklart välkommet och lär komma i den skarpa versionen om jag tolkat video och länkar rätt..

Vore ju trist om Volvo spärrar detta, men det hänger väl på upplösningen, som är lägre än vanligt på volvo, som det skrevs i länken ovan...

Av mina däck kvarstod runt 5-6 mm, men å[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]