- mån 12 aug 2019, 21:23
#1331810
Kollar på en XC60 D5 2012, tidigare ägare har låtit köra 4300 mil mellan ett oljebyte, bytesintervall är 3000 mil. Det sitter dubbelturbo på denna modell. Hatar själv longlife oljor och byter hellre en gång för mycket. Kan inte fatta hur man kan köra 1.300 mil för mycket, blir faktiskt sur när jag tänker på det.
Kan motorn eller turbon tagit skada, bilen har nu gått 16.000 mil, det var 3000 mil sedan detta hände?
Kan motorn eller turbon tagit skada, bilen har nu gått 16.000 mil, det var 3000 mil sedan detta hände?
Volvo XC60 D5 AWD -12
Porsche 997 Carrera -05
Sålda: Volvo V70 2.0D -08, Volvo 760 GLE Executive -88, Volvo 740 GL -86,
Volvo 240 GLE -83, Volvo 244 GL -77, Volvo PV 444E - 53
Porsche 997 Carrera -05
Sålda: Volvo V70 2.0D -08, Volvo 760 GLE Executive -88, Volvo 740 GL -86,
Volvo 240 GLE -83, Volvo 244 GL -77, Volvo PV 444E - 53