Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
#1332505
Det ska vara en osynlig montering av kablar, annars kan man ju dra en kabel till cigguttaget själv. Jag meddelar kostnad när det är klart...
Användarvisningsbild
av epostaren
#1332960
timebandit skrev: fre 16 aug 2019, 20:33 Vet du om dom gör en fast montering?
Dom kommer att montera över säkring och dom sparar kontakten så att det ska gå snabbt o lätt att flytta den till annan bil i framtiden. Allt monterat så osynligt det går. Dryg tusenlapp kommer det att kosta.
Senast redigerad av 1 epostaren, redigerad totalt 0 gånger.
av timebandit
#1332968
En tusing, lätt värt än att göra det själv :)
Alltid haft en kamera i mina bilar men känner inte för att göra det i den första nya bilen man köpt.
Får åka förbi Bilia under veckan å kolla med dom här med då :)

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av epostaren
#1332979
Perra83 skrev:Startade min gamla BW600 för nån vecka sedan. Klockan gick kraftigt fel och ja hittade inga inställningar i nya appen. Är de nån speciell flik man ska gå in under?
Det finns ett program på Blackvues hemsida (Blackvue timset), som du kan ställa in tiden med.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1332984
epostaren skrev: mån 19 aug 2019, 19:17
Perra83 skrev:Startade min gamla BW600 för nån vecka sedan. Klockan gick kraftigt fel och ja hittade inga inställningar i nya appen. Är de nån speciell flik man ska gå in under?
Det finns ett program på Blackvues hemsida (Blackvue timset), som du kan ställa in tiden med.
Aha Tack!!
Minns inte att jag har haft den kopplad till datorn någon gång men kanske jag har.... Antar att det bara är att plugga i nån USB-kabel.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1333696
Kameran monterad av Bilia för 1100:- Det blev lika bra som jag tänkte, så jag är mycket nöjd. Inga fula sladdar och inga kontakter till cigg-uttagen. Mycket proffsigt gjort av 2 servicekillar som slet i 2 timmar med installationen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1333717
epostaren skrev: fre 23 aug 2019, 14:36 Kameran monterad av Bilia för 1100:- Det blev lika bra som jag tänkte, så jag är mycket nöjd. Inga fula sladdar och inga kontakter till cigg-uttagen. Mycket proffsigt gjort av 2 servicekillar som slet i 2 timmar med installationen.
Några bilder vore sköj :)
av timebandit
#1333725
Ja, bilder är alltid trevligt :) Vart är kameran placerad?

Skulle köpa en kamera idag men Fick ångest över priset så åkte å köpte glass istället, hahaha
Kommer nog göra installationen själv ändå. Jag kan ju. Skall bara ta reda på om det är vanliga eller Mini/Midi säkringar.

Vad var det som gjorde att du valde 750 över 900 kameran?

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av epostaren
#1333727
Bild kommer senare. Kameran är monterad så högt upp det går mitt på rutan. Kameran kostar 2396:- med 20% rabatt på Bilia just nu. Jag valde 750 p.g.a. dom filmer som jag har sett tagna med den, och det verkar som om att den räcker för mig. Har inte hunnit med att kolla hur man ställer in olika parametrar, men den filmar i alla fall varje gång jag kör bilen ;-)
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]