Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1333507
Jaha det går tydligen att beställa alla grejor från Volvo ännu.
Då ska vi ta artikelnummren då.
GCP distans (karossfäste) art nr Vo 9474082.
Konsol Vo 6816114.
Flänsskruv Vo 982831.
Flänsskruv Vo 988182.
Bricka Vo 986504.

Ska vara till båda sidor vad jag fatta.

Och priset då jo 2463.71 totalt :sick: .

Jag är inte blyg av mig men det priset kommer det sitta långt inne att köpa på Volvo. Men det var trevlig kundtjänst denna gång på Volvo :-o

Mycket bra kundtjänst på LMR.SE med svara snabbt på mejl osv :-) De kunde tyvärr inte få fram Det innre fästet/ spacern/ konsolen/ bracket/ distans och allt vad de kallas för men som sagt skit trevlig kundtjänst.
Det blir att söka vidare nu när det fram komigt här vad fästet kallas för :-D . Om någon vet nått mer hojta till. Jag åter kommer med detta om jag får fram nått för vettiga slantar :nerd:
Tack så länge alla.
#1333539
U-konsolerna och skruvar/muttrar kan du säkert shoppa billigare på nätet. Skulle man inte kunna bocka till "spacer"-delen själv av en plåtbit, den ser ju inte alltför avancerad ut. Eller ta en bit fyrkantrör och svetsa på fyra vinkeljärnsbitar i ändarna.. Massproducera och sälj till andra V70-ägare :-)
De långa skruvarna som håller stötfångaren kostar förresten 95 kr/st hos Volvo.. :bored:

Passa på att spraya rostskydd i rörbalkarna när de är åtkomliga. De fortsätter över bakaxeln, ner och övergår till tröskellådorna så har man en tillräckligt lång slang så kan man rostskyddsspruta ända fram till framskärmen :-D Jag mixar 2/3 billigaste motorolja 10W30 (ny, ingen spillolja) och 1/3 hålrumsvätska BT 36-2417.
#1333542
@Erik Å, Bra ide får sluta lata mig o tillverka själv. Dock har jag ingen egen svets och garage för bilmeck endast garage för hojskruva så massproduktion blir det inte. Men för den med resurserna så. Och sälja för vettiga slantar.
Brukar göra samma i balkar sen många år har funkat bra,
#1333545
Material och svetsning kan du nog få hjälp med hos traktens smed till en rimlig peng om du gör grovjobbet själv, dvs kapa, fila och passa till bitarna..
Alternativt, klipp till och vik en modell av kartong och sen åker du till en plåtfirma som kopierar den i stålplåt
Men visst vore det trevligast att köpa en komplett färdig bit som passar perfekt från start :-D

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]