Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UMK
#1187011
VolvoB20 skrev:Nu har man blivigt så bekväm att det är jobbigt och inte längre roligt att åka omkring i en olaglig bil. Om man blir stoppad i en vanlig poliskontroll hamnar man ju automatiskt i ett sådant underläge mot polismannen, bara man piper så kan han ju utfärda ombesiktning på bilen, och har man kört för fort är man ju stämplad redan från början med det olagliga mörka rutorna så att förhandla ned kilometrarna blir bra mycket svårare.

Jag har haft toning på mina 5 senaste bilar, aldrig varit några problem med polisen. Dock åkt på en besiktning. Hade smörjt upp kvinnan inne på besiktningen så hon hade tänkt släpper igenom mig, men så kom en till och la sig i. Så slutade med att jag fick dra filmen på plats, åkte direkt ner till firma och satte på solfilmen igen efter besiktning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1187337
Lite sämre vinkel/bild men det blev bra...väldigt pedantiskt genomfört...näst ljusaste varianten installerades. Bild


Mvh
Spid3r
Användarvisningsbild
av Derank
#1187340
VolvoB20 skrev:Nu har man blivigt så bekväm att det är jobbigt och inte längre roligt att åka omkring i en olaglig bil. Om man blir stoppad i en vanlig poliskontroll hamnar man ju automatiskt i ett sådant underläge mot polismannen, bara man piper så kan han ju utfärda ombesiktning på bilen, och har man kört för fort är man ju stämplad redan från början med det olagliga mörka rutorna så att förhandla ned kilometrarna blir bra mycket svårare.
Nu brukar jag inte försöka förhandla med polisen. Har jag kört 70 på 50 väg så står jag för det och jag har åkt på 2 fortisar på 26år så det är ju inte ofta det händer.
Användarvisningsbild
av Derank
#1333199
foliera själv, plocka ut rutorna när du bessar och sedan sätta i igen el dra bort film när du bessar för att sedan montera film igen.

Och ja, man får bessa utan sidorutor
av least
#1333256
Utan att lägga någon värdering på detta, varför vill man ha mörka sidorutor ute i den nordiska trafiken?
I heta länder förstår jag syftet, men här hemma?
av stevvee
#1333265
kenjoh4 skrev:Och varför är det inte tillåtet?
Lagen säger att man måste kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter via sidorutorna. Precis som en MC-förare med tonat visir Bild
Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istä[…]

Löjliga priser XC70

Väldigt få lär välja mellan […]

Bromsljusrelä är helt vanlig standard mi[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Servade bilen idag och fick i samband med det uppd[…]