Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1329553
Den har stått i sommar, letar beggad hämmare men behöver beställa nya bussningar till den också, velar mellan sådana utförda i Polyethylen PE och Polyuretan PU, ingen av dem är sportutförande.
Blir nog till att avboka verkstadstiden, jag har behov av tid på mig att ta bort vulkningen.
#1332864
Äntligen händer det något, Beställde nu ikväll en 21mm hämmare som gått I norrland, dåliga bussningar tydligen -men OK då jag var fast besluten att montera med nya.
Hämmaren blev nästan gratis, vilket däremot inte bussningarna var, som jag också beställde nu ikväll, blev sådana I PU material.

Körde bilen till o från sommarstugan i helgen, uppträdde som den där ålen, som @gubbstrutt berättade om med en gammal 240.

Skönt att det är på gång nu, skulle kunna tråka ut er med historier om sommarens kontakter med bilskrotar och de återvändsgränder som där uppstått,
men jag håller det för mig själv.
Kan väl iaf säga så mycket att de verkar inte vara I behov av att få in pengar ;-)
#1338069
Tror att jag har fått ordning delvis nu.

Bytte höger bärarm i lördags, blev liten förbättring i missljuden.
Bilen gick som skit hem från stugan I söndags, väldigt spårkänslig fick parera väldigt ofta på E4:an, filbyte innebar bilen drog iväg, så gällde vara på sin vakt.
I måndags bytte jag från sommardäck 205/45-17 ET43, till dubbfritt 205/55-16 ET43, men kört I stadstrafik sedan
Igår byttes krängningshämmaren ut och framvagnsinställning utfördes, nu ikväll provkörde jag på E4, bilen går som en dröm, kan hålla ratten med ett finger och bilen spårar ingenting nu.
Har lust att sätta tillbaka 205/45-17 på prov för att kolla.

Finns tyvärr oljud kvar som jag trodde var krängningshämmaren.

Så här var värdena före framvagnsinställningen, förvisso kan de ha påverkats av att bilmeken släppte ned hjälpramen innan vid bytet av hämmaren, men bilmeken tyckte inte att värdena var så illa, mig säger inte värdena mycket annat än att de inte borde vara röda.
C95ECC32-7E09-440B-9728-7B432EDB9983.jpeg
C95ECC32-7E09-440B-9728-7B432EDB9983.jpeg (339.16 KiB) Visad 273 gånger
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]