Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hur många av er regbesiktning efter polestar optimering?

Jag har gjort för att få korrekta uppgifter i registreringsbeviset
2
40%
Jag har struntat i det för att jag inte orkar
2
40%
Jag blev aldrig informerad om vad som gäller
1
20%
Jag fick ett papper men visste inte att det var till besiktningen
Inga röster
0%
Volvon var redan registrerad med polestar när jag köpte den
Inga röster
0%
#1332861
Alternativt så skiter man i det för det har 0 betydelse? Kan försäkringsbolaget/polisen bevisa att du kört vårdslöst så får du inga pengar från försäkringen oavsett om bilen är registrerad med optimering eller inte. Bara kolla blocket efter beg bilar med polestar så ser du hur många som inte är registrerade.

Är ju ingen annan som gjort det på optimeringar som kommit från BSR/Nordic/Maptun/GDM/Rica eller någon annan firma senaste 20åren.

Tycker snarare Volvo skjuter sig själva i foten med att ta 9000kr för 5hästar extra och bättre mjukvara för växellådan.
Snart måste man väl skaffa Polestar om man vill ha en Volvo som går över 160km/h. :oops:
#1332868
KalleJ skrev: sön 18 aug 2019, 23:06 Alternativt så skiter man i det för det har 0 betydelse? Kan försäkringsbolaget/polisen bevisa att du kört vårdslöst så får du inga pengar från försäkringen oavsett om bilen är registrerad med optimering eller inte. Bara kolla blocket efter beg bilar med polestar så ser du hur många som inte är registrerade.

Är ju ingen annan som gjort det på optimeringar som kommit från BSR/Nordic/Maptun/GDM/Rica eller någon annan firma senaste 20åren.

Tycker snarare Volvo skjuter sig själva i foten med att ta 9000kr för 5hästar extra och bättre mjukvara för växellådan.
Snart måste man väl skaffa Polestar om man vill ha en Volvo som går över 160km/h. :oops:
Dock en viss skillnad Volvo kan lämna intyg på utförd optimering som man skall lämna hos besiktningen. Dom andra aktörerna kan inte göra detta endast biltillverkaren själv kan intyga att bilen uppfyller kraven som gäller för att bilen skall vara laglig på allmän väg.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]