Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har du upplevt vibrationer med din bil?

Nej
37
66%
Ja, men det har blivit åtgärdat
5
9%
Ja, men det är inget som stör
1
2%
Ja, pågående ärende
6
11%
Ja, men det gick inte att åtgärda, ÅF gör inget
5
9%
Ja, men det gick inte att åtgärda, ÅF gör återköp av bilen
2
4%
av pellemando
#1332349
Tänkte att vi kunde få lite perspektiv på hur många som egentligen är drabbade av detta fenomen. En del blir avskräckta ifrån V90 när dom läser i tråden: viewtopic.php?f=79&t=132326 då många med problem söker sig dit, blir det en hög % med problem fall. Men i det stora hela kanske inte är så illa som det verkar?
Senast redigerad av 1 pellemando, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1332398
I mitt fall räckte det med byte av två däck och ombalansering av alla hjul.
Inga som helst vibrationer efter detta.
av least
#1333096
pellemando skrev:Fick höra av ÅF, att Volvo inte gör ett skit med dessa bilar. Det bli ÅF problem!
Väldigt illa tycker jag, bättre om Volvo tog in dessa bilar och synade dom noga för att lösa problemet.
Låter mer som att ÅF är missnöjd med att de "måste" fixa i sin verkstad - med stöd av Volvo centralt.
Saken är den att Volvo har inga egna verkstäder för reparationer - men de betalar ÅF för jobbet som utförs.
#1333104
Jag redovisade vad jag hade, dvs inga låsmutter. Sedan dess har jag sänkt fram till med 20mm och lagt på 15mm spacers. I samband med längre bult försvann låsmuttern definitivt. Tro dock att de var iof borta några månader innan.

Hur som kom låsmutter idén från här. Om man ändå kraft balanserar hjulen, så kan man väl ändå skippa låsmuttrarna för att se om det blir bättre.

Vibrationer i ratt 120-135km/h
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
Senast redigerad av 3 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!