- mån 12 aug 2019, 22:31
#1331816
När jag pratade med Bilia om min -14 för 1 år sen så fanns det ingen goodwill att hämta alls. Priset för ett byte var runt 12k då, antar att mindre än hälften av kostnaden är för delarna.
Maskinskadeförsäkringen täcker antagligen detta i de flesta bolag, ja om man har en sån vid skadetillfället vill säga. Kolla självrisk/mil på de olika bolagen.
Fått besked från Volvo/Bilia att paket med nr 31460632 är det senaste till D4 (D4204T5), som jag förstod samtalet så kommer det inte heller några fler uppdateringar utan "this is it".
Trevlig maskin i övrigt tycker jag.
specos skrev: ↑mån 12 aug 2019, 21:00Upp till 3 år -bör- man kunna hävda ursprungligt fel och reklamationsrätt.EbbevonVolvo skrev: ↑mån 12 aug 2019, 20:59Finns det nån goodwill? Säg att man köper en tre år gammal bil av en privatperson...…?specos skrev:En fråga: Om man skulle köpa en begagnad D4 med dessa problem och få pröjsa bytet själv. Är det någon som har koll på vad detta kostar?Har för mig att min PST sa 11 - 12 tusen kronor.
När jag pratade med Bilia om min -14 för 1 år sen så fanns det ingen goodwill att hämta alls. Priset för ett byte var runt 12k då, antar att mindre än hälften av kostnaden är för delarna.
Maskinskadeförsäkringen täcker antagligen detta i de flesta bolag, ja om man har en sån vid skadetillfället vill säga. Kolla självrisk/mil på de olika bolagen.
Fått besked från Volvo/Bilia att paket med nr 31460632 är det senaste till D4 (D4204T5), som jag förstod samtalet så kommer det inte heller några fler uppdateringar utan "this is it".
Trevlig maskin i övrigt tycker jag.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64