Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bllstc
#1332024
ThomasT skrev: ons 14 aug 2019, 08:27Aha, det förklarar att mitt la av. Jag är nästan säker på att säljaren sa 6 månader men jag började tro att jag kanske kom ihåg fel...
När jag hämtade ut min så satt simkortet i bilen men själva plastkortet med tillhörande papper från Telenor låg i handskfacket. På papperet står det 3 månader, men det är väl säkert vissa säljare som bara slänger papperet istället för att skicka med det.
Användarvisningsbild
av aikputte
#1332101
Nu har Min Volvo blivit uppdaterad för första gången sedan april.
Den är nu byggd i Gent, 5 veckor kvar till leverans, den gick från vecka 39 till 38 och den har tonade rutor. :-)
av jaronsso
#1332104
Finns det något belägg för det här med tonade rutor och problem?

Min bil beställdes i maj, med tonade rutor.
Nu 4 veckor till lev men står ännu ej som byggd. Hur tätt inpå leverans byggs de? Min byggs i Torslanda.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1332109
jaronsso skrev: ons 14 aug 2019, 21:12 Finns det något belägg för det här med tonade rutor och problem?

Min bil beställdes i maj, med tonade rutor.
Nu 4 veckor till lev men står ännu ej som byggd. Hur tätt inpå leverans byggs de? Min byggs i Torslanda.
Lita inte på den där sidan, det är ofta det inte stämmer.
Kolla istället med säljaren, som har mer detaljer i sin dator.
av DmA
#1332178
Jag var hos säljaren igår. Han hade tidigare samma dag fått utskick av volvo att tonade rutor till V60CC och 19" blackspoke fälgarna är försenade. Min v60CC beställd i mitten av juni har prel lev jan/feb 2020.
av DmA
#1332179
jaronsso skrev: ons 14 aug 2019, 21:12 Finns det något belägg för det här med tonade rutor och problem?

Min bil beställdes i maj, med tonade rutor.
Nu 4 veckor till lev men står ännu ej som byggd. Hur tätt inpå leverans byggs de? Min byggs i Torslanda.
kan ju vara så att dom har rutor etc till bilar beställda innan ett visst datum. Och att bilar beställda efter hamna i "Holding spot" som dom så fint kallar det
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1332239
Tänkte beställa en T6 TE Momentum Advanced, listpris på byggsidan hamnar på 516.800kr, var tror ni om rabattnivå i % man kan få av ÅF för en sådan konfiguration?
Vad har ni fått för rabatter? Det verkar vara max 11% man kan få, tycker att detta är lite dåligt. det handlar om tjänstebil.
Tipsa mig gärna.
Användarvisningsbild
av coachen
#1332240
Blir svårt att få mer än 11%. Deras marginaler är riktigt bedrövlig

"]Tänkte beställa en T6 TE Momentum Advanced, listpris på byggsidan hamnar på 516.800kr, var tror ni om rabattnivå i % man kan få av ÅF för en sådan konfiguration?
Vad har ni fått för rabatter? Det verkar vara max 11% man kan få, tycker att detta är lite dåligt. det handlar om tjänstebil.
Tipsa mig gärna.[/quote]
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 312
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]