Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1329474
Det står på deras hemsida. kolla i tabellen för respektive bilmodell, el ring dom, så får du veta hur det går till om du är orolig att någon ska bryta upp din ECU.

Min är helt demolerad idag efter alla öppningar, men den syns ju inet iaf där den ligger i torkardiket
#1329482
Jag har bsr i min D3 -17 FWD. Kan inte säga att jag märker skillnad alls förens vid 130-140, då känner jag av det extra.

Från stillastående och full gas så är det precis när det där "extra" från trimmet ska kicka igång då växlar bilen så man knappt märker av det. När jag kommer upp till runt 130-140 det är då den drar iväg som man tappar en 3tons släpvagn.

Körde ca 60 mil med trimmet utan eco mode och fick en snitt förbrukning på 4.7/100km. Det tror jag däremot jag fick skillnad på till det bättre

Edit: kan tillägga att jag har service på torsdag och efter det ska jag synka PPC med bilen och be BSR kolla så allt står rätt till då varken jag, sambon eller en kompis märker skillnad förens som sagt vid 130-140
#1329507
fjohan82 skrev: tis 30 jul 2019, 15:28
Fjonsson skrev: tis 30 jul 2019, 13:56 D3 FWD är lite speciell. 6-växlad istället för 8 t.ex. en D3 AWD har 8-växlad och kanske är den mer lik en D4?
De första hade 6-vxl, men D3 FWD har på senare MY också fått 8-vxl.
Jag har en S90 D3 -18 med 6-vxl.
I annonser, även från volvohandlare, står det ofta 8-vxl vilket inte stämmer.
#1329675
@kez_style,

Ger o ger, har du sett siffror med samma bil med bsr och promotec programvara i samma bänk?

I mitt fall anger de lägre siffror än BSR (2.5FT). Ta den firman du LITAR på inte den som visar upp högst siffror på en hemsida.
Vill man ha så mycket effekt som möjligt kan man få anpassad mjukvara. Men det kostar extra.
Senast redigerad av 2 KalleJ, redigerad totalt 0 gång.
#1329677
Fredabo skrev: tis 30 jul 2019, 12:38
PelleTh skrev: mån 29 jul 2019, 21:10 Är nyfiken om någon har erfarenhet av nedanstående motortrim för en V90 D3, (EJ AWD)

Värt pengarna?


http://sv.bsr.se/trimsatser/t/3493/volv ... -d-4204-t9

Pelle
Jag har bokat tid för trimning den 6/8.
Jag kan återkomma efter det med en recension.

Pratade innan jag bestämde mig med en av BSR’s premium dealers om just D3 och D3 AWD och skillnaden mellan dessa med BSR-trim. Han menade på att det blir mycket effektförlust med AWD därav ytterligare hästar för just den modellen. Oavsett så menade han att det kändes som en helt ny bil.
Vi får se 😁

Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Återkom gärna !

Pelle
#1332131
KalleJ skrev: ons 31 jul 2019, 22:01 @kez_style,

Ger o ger, har du sett siffror med samma bil med bsr och promotec programvara i samma bänk?

I mitt fall anger de lägre siffror än BSR (2.5FT). Ta den firman du LITAR på inte den som visar upp högst siffror på en hemsida.
Vill man ha så mycket effekt som möjligt kan man få anpassad mjukvara. Men det kostar extra.

Lär en okunnig, kan man be tex BSR att slänga med ett par extra kusar mot betalning?

Pelle

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]