Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1331981
Amarace skrev:Finns inget relä!
All ström går genom skjutknappen till solenoiden genom växellägesgivaeen. Lampan är paralellkopplad med solenoiden, så jäklas lampan är det ett elektriskt fel, knapp, eller mer troligt kablaget som går upp i spaken, brukar kunna bli brott från spaken och nån dm från den
Inget relä???
T.o.m min Amazon hade relä. Och när jag monterade Overdrive låda på min PV tog jag allt (inkl. relä) från en för ändamålet inköpt upprostad Amazon Sport -66
Om där nu inte är relä på tidiga 240 så är det ju ganska viktigt att alla kablar och kontakter är i väldigt gott skick, det är ström som ska passera igenom hela vägen till solenoiden. Spänningsfall kan göra så solenoiden inte "orkar" dra. Man kan ju montera ett relä, då blir det oerhört mycket mindre ström som ska passera genom knapp och kontakter. Det går ju att prova med en kabel direkt från batteri till solenoid. Klickar det då i den är ju felet på vägen
av Amarace
#1332124
Nepp, inget relä 75-80. Och det är inte ovanligt med problem på grund av dåliga skarvar och dålig kontakt.

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]