Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1331940
Fast Volvo har nog iofs svenskt rekord i fastfrusna dörrhandtag ;-)
Men visst har du rätt i att alla märken har fel. BMW har ju haft sin beskärda del av trasiga kamkedjor, vibrerande kopplingar, trasiga bakluckekablar, trasig nivåreglering och nu på de nya den lilla egenheten att de brinner upp...
av CaptainOats
#1331957
Lövet skrev: tis 13 aug 2019, 21:20 Fast Volvo har nog iofs svenskt rekord i fastfrusna dörrhandtag ;-)
Men visst har du rätt i att alla märken har fel. BMW har ju haft sin beskärda del av trasiga kamkedjor, vibrerande kopplingar, trasiga bakluckekablar, trasig nivåreglering och nu på de nya den lilla egenheten att de brinner upp...
Jo men är väl ändå åtgärdat. Vilket inte är fallet.med bmw.
Jag har haft båda och volvo är enligt mig mer gjord för svensk vinter.

Det jag gillar med volvo är den bra servicen. Via ÅF personlig servicetekniker osv
av Lövet
#1331958
CaptainOats skrev:Jo men är väl ändå åtgärdat. Vilket inte är fallet.med bmw.
Nädå, samma problem på 90-serien viewtopic.php?t=140455 fortfarande.
av CaptainOats
#1331959
Lövet skrev: tis 13 aug 2019, 22:14
CaptainOats skrev:Jo men är väl ändå åtgärdat. Vilket inte är fallet.med bmw.
Nädå, samma problem på 90-serien viewtopic.php?t=140455 fortfarande.
Ok hade jag ingen aning om.
Tur jag har sluppit det iaf :-o
av Koch
#1331992
Tack för svaren,det här med dörrarna verkar ju inge vidare.. har aldrig haft det problemet med min gamla hundbil XC-70 -04 som står ute jämt .
Trodde det var en folkvagnssjuka.. :-/ Man kan ju hoppas att problemet är löst på My 20..
av least
#1332008
Köp du bilen, frusna handtag kommer att gå på garanti.
Sen kommer du att upptäcka hur bra bilen faktiskt är - men drabbas inte av hybris i ordets rätta bemärkelse bara! ;-)
av Koch
#1332013
Nä det var väl fel ord .. stissig är väl det rätta :-) Kände lika innan mitt förra köp men den har gått som en klocka ..Varför man byter kan man ju fråga sig men det är ju j-ligt kul med en ny bil 8-)
av JH76
#1332067
Kört 9400 mil på 15 mån med min CC MY18... det enda som hänt är att backspegelglaset på förarsidan lossnat(tydligen ett känt fel då clipsen var undermåliga). Bilen går som en dröm, snart dags att byta. Kan varmt rekommendera
Användarvisningsbild
av bjornw
#1332679
Efter 2,5 år och 7000 mil med en CC D4 så är vi supernöjda. Hade strul med mjukvara i början men det löste sig fort och bra.
Har en total snittförbrukning på 6,7/mil uppmätt.
Det jag ffa tycker skulle kunna vara bättre är ljudnivån på grov asfalt, jag tycker den är för hög. Där är konkurrenterna bättre.
Det finns andra småsaker som det tvådelade baksätet och belysningen i bagaget som skulle kunna vara bättre men också alla små omtänksamma detaljer som gör användandet enkelt.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]