Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TSouza
#1331420
Jag råkade nyligen ut för svart infotainmentskärm på min XC60 från 2014. Skärmen fungerade igen när vi startade bilen dagen efter. Får se om det återkommer. Sjukt irriterande fel.
#1331730
Jag hade det flera gånger i min XC70 2012:a. Det fixades med en uppdatering rätt tidigt. Sen har det inte hänt igen.
Däremot hände det ganska ofta för något år sedan att infotainmentsystemet startade om. Radion tystnade, telefonuppkopplingen försvann. När allt startat om igen, av sig självt, så gick det som vanligt igen. Kunde hända en gång var tredje månad, för att sedan hända tre gånger samma timme.
Det här problemet har dock läkt av sig självt. Eller så har någon uppdatering i samband med service fixat det.
av dabman
#1331991
apersson850 skrev:Jag hade det flera gånger i min XC70 2012:a. Det fixades med en uppdatering rätt tidigt. Sen har det inte hänt igen.
Däremot hände det ganska ofta för något år sedan att infotainmentsystemet startade om. Radion tystnade, telefonuppkopplingen försvann. När allt startat om igen, av sig självt, så gick det som vanligt igen. Kunde hända en gång var tredje månad, för att sedan hända tre gånger samma timme.
Det här problemet har dock läkt av sig självt. Eller så har någon uppdatering i samband med service fixat det.
Så har jag just nu på min V60 D2 2014 i ungefär samma intervall och intensitet som dig, skall strax på service och hoppas uppdatering finns. Felmeddelandet jag får när det sker är: the communication with the display is lost. The system will shutdown in 10s. Sen slocknar det eller så avbryts nedräkningen för att strax börja om tills en omstart skett.
av Nelsson
#1332012
Om ni har sensus connect i bilen. Testa att plocka ur simkortet. Simkort där datatrafiken är slut resulterar i en omstart / svart skärm.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

#1332016
När min startade om fick jag inga meddelanden alls. I all tysthet stängde den av och drog igång infotainment igen. Skärmen slocknade inte ens, men funktionerna försvann och kom tillbaka av sig själva.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]