Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
#1331843
V70 -08 som bara ha en nyckel.

Har sökt runt men hittar inget annat sätt att få till en ny nyckel än att vända mig till Volvo. Är det ngn som vet om det på ngt annat sätt går att fixa detta själv?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1331845
Det finns nycklar på skroten, men om det bara är att beställa en där och be Volvo koda om den ska jag låta vara osagt.
Om det inte skulle fungera, varför säljs då nycklar kan man undra...
av berrabus
#1331848
fjohan82 skrev:Det finns nycklar på skroten, men om det bara är att beställa en där och be Volvo koda om den ska jag låta vara osagt.
Om det inte skulle fungera, varför säljs då nycklar kan man undra...
Det jag hittat är att man måste ha nyckelnumret för att kunna programmera nyckeln och det finns inte på de du hittar på skroten.
Det är en relevant fråga, varför säljer skrotarna dessa om de inte går att använda?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1331976
Hur försvann den andra nyckeln? Om du har köpt en bil med bara en nyckel bör du ändå, för din egen säkerhets skull, få den andra nyckeln bortprogrammerad från bilen, så den inte kan användas längre. Om nu någon har behållt den av någon anledning.
av berrabus
#1331993
Precis köpt bilen med enbart en nyckel. Tidigare ägare (och enda) är en 70-årig dam som tappade bort nyckeln i en flytt för ett par år sedan.
Känner mig ganska bekväm med att det finns en nyckel därute som funkar till bilen och tänker inte göra ngt åt det.

Frågan kvarstår, kan jag fixa en nyckel till själv eller behöver jag vända mig till Volvo?
Användarvisningsbild
av lofblom
#1331999
Har samma problematik.
Fått hört att försäkringsbolaget hjälper till med borttappad nyckel.
Värt att kolla, jag har inte orkat än :-D
Användarvisningsbild
av MartinS
#1332004
Fast nu har ju inte försäkringstagaren tappat bort nyckeln...
av Nelsson
#1332010
Du måste till en volvo verkstad för att få den programmerad. Nyckelkod måste finnas, står på förpackningen.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av apersson850
#1332018
Då tar de bort den nyckel som nu är på driven någonstans också. Så finns det ingen risk att den kan komma med i spelet igen.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]