Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
#1331954
Blir lite förvånad över att så få V70 awd Classic är till salu på nätet, de är ju dock 3 år gamla i år.
La då in en köpes annons på Blocket 22/7 men få som läser( visste jag sen tidigare) och inte nåt napp än därifrån.
Letar en Summum eller Sport men är osäker om sport chassit skulle kännas stötigt? Nån som har åsikt om det?
Är bilarna så bra att få vill sälja dem?
Får fortsätta att bevaka...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1331960
Allt jag vet är att under sommaren fram till nu eller snart är det lågsäsong på att sälja sin bil, men när skolorna varit igång lite så börjar det ta fart igen
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1331961
Sista Volvon med rak baklucka, dessa håller nog många hårt i. Sen beror det ju på vad man har för krav som köpare.
Finns de som tex aldrig skulle åka över 4-5 mil för att köpa bil...

Denna har väldigt få mil och ser riktigt fräsch ut: https://www.bytbil.com/sodermanlands-la ... 1-13656134

För vissa kan XC70 vara ett alternativ också: https://www.bytbil.com/jonkopings-lan/p ... 6-13644965
Användarvisningsbild
av apersson850
#1331974
Jag behöver ingen XC70, för vi har ju redan två, men bara av nyfikenhet kollar jag titt och tätt om det finns någon till salu hos lokala Volvohandlaren. Påfallande ofta finns ingen XC70, och ofta ingen V70 heller. Så det är nog som antyds ovan. De flesta av de nyare modellerna är sämre att lasta i, så det är fler än jag som håller i sina 70-bilar.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1331983
Hur långt är du villig att åka för att köpa en ny? Finns ju som sagt inte så många Classic V70 AWD ute.

Jag har en momentum som jag köpte i mars. Men hade bara tur att det dök upp en 10 mil hemifrån precis när jag letade efter ny bil.

Jag skulle kört på Sport för att jag gillar utseendet och kan tycka att dämpningen på min momentum är lite för mjuk i skarpa kurvor och rondeller.
På landsväg och motorväg så är det ju däremot en dröm att glida fram i.

Jag lastar ju i princip obegränsat med grejer i min V70 för att den är fyrkantig. Tycker det är en optimal form på en bil för oss som är småbarnsfamilj. Också en klar fördel siktmässigt.

Tror många håller kvar i sina pärlor just för att de är så nöjda. Kommer att ha kvar min ett bra tag iaf!

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Användarvisningsbild
av MartinS
#1332005
Tror det sålts extremt få v70 awd av de senasre årsmodellerna, alla verkar vilja ha gummistövlar på bilen (läs xc).
av volvo i norr
#1332061
Att åka 100 mil för en bil som jag vill ha är inga större problem. Sverige är ju ett avlångt land så det blir fort mil då de flesta bilarna som säljs finns i den södra landsänden. Är utrustning, mil, och pris det rätta så är jag beredd att åka.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1332087
volvo i norr skrev:Att åka 100 mil för en bil som jag vill ha är inga större problem. Sverige är ju ett avlångt land så det blir fort mil då de flesta bilarna som säljs finns i den södra landsänden. Är utrustning, mil, och pris det rätta så är jag beredd att åka.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo V70 D4 Dynamic Edition, AWD Classic Spo https://www.blocket.se/vi/86629010.htm

Tycker den såg bra ut!

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]