Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1331820
Enligt Liljas i Nybro var mitt batteri sopslut. Bilen startade omedelbart med deras starthjälp men inte bärgarens vilket jag tycker är skumt. De kollade laddning och jordpunkter. Nu startar bilen iaf. Jag pratade med han som sålde bilen och den har stått hela sommaren så han hade laddat batteriet och det kanske var slitet och inte tålde laddningen... Kan inget vidare om bilbatterier.
#1331972
Hämtade bilen igår. Startade fin gick hem 10 mil. Startade imorse gick 4 mil till jobbet, 4 mil hem. Körde sedan till Nyköping för att hämta min andra bärgade V70. Bilen gick fint. Startade den en så där 10 gånger vi handlade mm. Stannade till i Kisa. Då startade inte biljäveln igen.

Ringde bärgare som skulle komma. Efter 40 minuter testar jag starta. Biljäveln startar. Kommer hem till Målilla. Stänger av bilen. Väntar 5 min. Bilen startar inte. Kopplar på batteriladdare samt VIDA. Läser av koder- inga motorrelaterade koder. Testar starta, biljäveln hoppar igång. Låter den gå, raderar de felkoder som finns. Stänger av bilen väntar 5 min. Biljäveln startar inte. Kopplar upp Vida igen gör ny avläsning, inga felkoder. Bilen gå jäkligt bra inget hackande eller annat. Jag misstänker tankarmaturen/pumpen/oxid på kontakt till tankarmatur.
Snälla ni finns det någon som har lite ideer.
#1332009
Jag hade också misstänkt armaturen eller kpntaktstycket, inte helt ovanligt. Du borde dock höra om pumpen går eller inte när felet är framme. Alt läsa bränsletryck när bilen inte startar.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]