Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1330656
jaronsso skrev: tis 06 aug 2019, 23:19
aikputte skrev: mån 05 aug 2019, 18:30 Jag är inne på min 17e vecka att vänta på min V60, men det är 7 veckor kvar enligt Min Volvo.
Dock har sidan inte uppdaterats sen 2 juli.

Antar att den långa leveranstiden har lite att göra med att man bor i norrlands inland och det kanske inte är lika prioriterat som storstäderna...
Förmodar det har varit samma levtid hela tiden? Den har inte blivit varken längre eller kortare under tidens gång?

Norrland eller vad det är spelar ingen roll. Ordern ligger där den ligger oavsett var ÅF finns.
Sidan gör lite som den själv vill slog över till levererad inatt inget hört eller fått någon bil så man ska inte lita på sidan den kan komma tidigare eller senare så bara ta sidan med nypa salt och sitta ner o vänta
av DmA
#1331525
Beställde också min v60CC i början av juni. Volvo har tydligen strul med 19" fälgar opch tonade rutor till v60. där av dom långa tiderna
av Torslanda
#1331538
DmA skrev: sön 11 aug 2019, 10:08 Beställde också min v60CC i början av juni. Volvo har tydligen strul med 19" fälgar opch tonade rutor till v60. där av dom långa tiderna
Hmm. Beställde min CC i början av april bl a med dessa tillval. Dock har den legat med prel leverans i v37 hela tiden och har inte rört sig varken fram eller tillbaka. Blir intressant att se om v37 håller hela vägen då... :-)
av Mathiasjson
#1331799
Nästan 1 månad nu sen bilen las in i Min Volvo men fortfarande inte kommit in nån preliminärt lev vecka, :bored: Normalt eller bara jag som har dåligt tålamod? Enligt min säljare ska den komma Nov/Dec, kan detta hålla tro? Hur länge fick ni vänta? Att få den innan års skiftet hade ju varit guld värt imed skattehöjningarna...
Användarvisningsbild
av Ted68
#1331918
Mathiasjson skrev: mån 12 aug 2019, 20:26 Nästan 1 månad nu sen bilen las in i Min Volvo men fortfarande inte kommit in nån preliminärt lev vecka, :bored: Normalt eller bara jag som har dåligt tålamod? Enligt min säljare ska den komma Nov/Dec, kan detta hålla tro? Hur länge fick ni vänta? Att få den innan års skiftet hade ju varit guld värt imed skattehöjningarna...
Min beräknade leveransvecka kom redan 2 veckor efter beställning samtidigt som bilen dök upp i Min Volvo. Jag beställde bilen vid midsommar.
Kan ju vara semestern som gör att det tar längre tid nu.
Som det är nämnt i tråden så gör te.x tonade rutor att man inte får nån leveransbekräftelse lika fort.

Jag skulle lägga till tonade rutor efteråt, men då var leveransen osäker med risk för leverans nästa år.
av Mathiasjson
#1331928
Ted68 skrev: tis 13 aug 2019, 19:14
Mathiasjson skrev: mån 12 aug 2019, 20:26 Nästan 1 månad nu sen bilen las in i Min Volvo men fortfarande inte kommit in nån preliminärt lev vecka, :bored: Normalt eller bara jag som har dåligt tålamod? Enligt min säljare ska den komma Nov/Dec, kan detta hålla tro? Hur länge fick ni vänta? Att få den innan års skiftet hade ju varit guld värt imed skattehöjningarna...
Min beräknade leveransvecka kom redan 2 veckor efter beställning samtidigt som bilen dök upp i Min Volvo. Jag beställde bilen vid midsommar.
Kan ju vara semestern som gör att det tar längre tid nu.
Som det är nämnt i tråden så gör te.x tonade rutor att man inte får nån leveransbekräftelse lika fort.

Jag skulle lägga till tonade rutor efteråt, men då var leveransen osäker med risk för leverans nästa år.
Hmm, La till tonade rutor i efterhand genom att ringa till min säljare. Han sa inget om att leveransen kunde bli senare men kanske borde ringa igen och dubbel kolla..
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1331979
Hur länge gällde gratis data abonnemanget som följde med bilen?
av stevvee
#1331980
ThomasT skrev:Hur länge gällde gratis data abonnemanget som följde med bilen?
6 månader eller 2-5 GB minns ej för bytte ut det direkt
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1331996
Sthlmtwinengine skrev:
stevvee skrev: ons 14 aug 2019, 06:19
ThomasT skrev:Hur länge gällde gratis data abonnemanget som följde med bilen?
6 månader eller 2-5 GB minns ej för bytte ut det direkt
Sänkt till 3 månader....
Aha, det förklarar att mitt la av. Jag är nästan säker på att säljaren sa 6 månader men jag började tro att jag kanske kom ihåg fel...
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 312
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]