Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Koch
#1331890
Hej,
Mitt första inlägg här..
Står i kast med att trycka på köp av en ny V90 CC men när man läser i en del trådar här på forumet så får man ju lite hybris.. Att de flesta bilar har har någon typ av problem vet man ju men man börjar ju undra.. :-/
Köper man en bil för 500k så vill man ju att det skall rulla på några år utan problem.
Kommer V90cc -2020 var a ett bra köp ? Finns det några helnöjda ägare ?
av dfa
#1331895
Byter bil rätt ofta och är inne på min andra V90CC. Sålde den första för att det var en bra affär, men saknade den så mycket så att jag beställde en likadan till ganska snart därefter.
Hade inte tvekat att köpa ytterligare en, fast nästa byte blir till XC60 mest för att jag vill sitta lite högre. Köper privat.
Kan starkt rekommendera V90 CC.
Användarvisningsbild
av tebra64
#1331906
Kan absolutt anbefales. Jeg har kjørt V90cc d4 i snart 2 og et halv år (54000km) og ingen problemer. Fantastisk god bil å kjøre :-)
Eneste jeg ville endret er å velge std stol istedet for sport..
av refbob
#1331908
Volvo är inte den mest felfria bilen. Men det är väl de ägare med problem som syns i dessa forum. Och några är nog extremt kräsna av sig. Och ju mera teknik man stoppar in ju mer kan ju krångla. V90 CC är en trevlig bil. Det jag saknar från xc70 är det större bagaget i den. I övrigt är väl V90 CC bättre på det mesta. Jämfört med dem övriga tyska bilarna så står sig Volvo bra och dem är inte felfria heller. På My20 är väl en del barnsjukdommar borta jämfört med My17 när den kom. Efter årsskiftet höjs skatten en del för i stort sett alla bilar utom EL-bilar. Vill man dra tungt som husvagn funkar den fin. Runt litern tycker jag är bra med 1600 kg på kroken.
av Freddy100
#1331910
Äger nya V90CC T5 sedan 2 månader. 200 mil, än så länge inte det minsta problem. Fantastisk bil...
av Lövet
#1331912
Koch skrev:Hej,
Mitt första inlägg här..
Står i kast med att trycka på köp av en ny V90 CC men när man läser i en del trådar här på forumet så får man ju lite hybris.. Att de flesta bilar har har någon typ av problem vet man ju men man börjar ju undra.. :-/
Köper man en bil för 500k så vill man ju att det skall rulla på några år utan problem.
Kommer V90cc -2020 var a ett bra köp ? Finns det några helnöjda ägare ?
Det blir väldigt lätt så att de som skriver här är de som har problem. De som är nöjda skriver inte. De är i vanligaste fallet inte ens medlemmar på forumet. Vi är en rätt liten grupp av köparskaran, de flesta V90CC köpare är inte direkt tillhörande entusiastkategorin som vi här.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1331914
Har en granne som fick hem sin CC D5 Polestar för nån månad sen, med extra allt.
Går tydligen som en dröm, mjukt och komfortabelt.

Så som sagt, visst finns det dom som är sjukt nöjda :-)
av Lövet
#1331915
Har också en granne med V90CC D4 Inscription. Han är jättenöjd med allt utom förmånsvärdet. Men han är helt ointresserad av bilar och skulle aldrig komma på tanken på att skriva på ett bilforum. Hans fritidsintresse är att lyfta tunga bitar metall på sitt utegym och skriver säkert på en massa forum runt det istället.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1331924
Lövet skrev:Det blir väldigt lätt så att de som skriver här är de som har problem. De som är nöjda skriver inte.
Det var just därför jag startade tråden "Ny" Volvo V90, för att höra om det fanns nöjda ägare. Som skrivits ovan är det alltid dom missnöjda som hörs först och mest. Där har det skrivits av nöjda V90 ägare också. Dottern är också väldigt nöjd med sin, hon har haft den i c:a 14 dagar nu och gjort en långresa (Hamstad - Strömstad) med semesterpackning. Enda "smolket i bagaren" är AC-n som hon inte tyckte fungerade som den skulle. Trafikstockning genom Göteborg i över 30° värme. Hundarna grät och flämtade. Just detta med AC-n skrivs det om i en annan tråd "Känns som att AC la av" så det är tydligen inte ovanligt.
av CaptainOats
#1331938
Jag läser på andra forum. De flesta nya bilar har problem. Speciellt en ny modell.
Bmws bakdörrar fryser fortfarande fast på 5 serien. Den egenskapen hade min 2001 års 5 serie också...
Volvon har ju garanti så inget att oroa sig över.
Jag är nöjd med min iaf.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?