...

Moderator: Moderatorer

#1327066
Empati och sunt förnuft var det som nog mest saknades hos den som körde om. Och oavsett om man som filmaren använder ACC eller kör utan är det helt normalt att avståndet minskar till framförvarande om den saktar in. Du försöker ta dig ur det här men det går inte. Du borde nog bara göra en pudel och erkänna hur fel du tolkade hela situationen.

Den som filmar här gör absolut inget fel. Endast den som kör om i den situationen gör något olagligt.
#1327100
Freddy100 skrev:Jag har tyvärr annan uppfattning. Han hade rättighet att köra om dig, däremot jag märker tydligt att du accelerade precis när han körde om dig. Det var inte snyggt och ffa livsvarligt för alla inblandadde. Dessutom du får inte inte göra det enl regler. Tummen ner fjohan82 :-((
Det var det dummaste jag läst på ett bra tag!
Om man kollar noga så är ju den mötande bilen nästan tvungen att stanna!
Du bör lämna tillbaka körkortet omgående om du fortsätter att försvara den omkörningen!

Hade själv en nära döden upplevelse förra onsdagen utanför Värnamo när en liknande idiot gjorde exakt samma sak, jag var då mötande och fick verkligen ställa mig på hejdarna! Blir nog till att skaffa en dashcam snart.
#1327105
Tror vi får ta och runda av den här diskussionen nu. Leder inte fram till någonting.
#1329149
Lurar på att föreslå att Sverige med kan få en "påminnelseskylt" om att blinka ut ur rondellerna. Det kan ju inte bli så mycket sämre? ;-)

En bild från en rondell i Öserrike jag kört genom säkert 200 gånger nu genom åren, visst alla blinkar inte men bra många fler
Skärmavbild 2019-07-29 kl. 08.53.15.png
Skärmavbild 2019-07-29 kl. 08.53.15.png (358.72 KiB) Visad 424 gånger
Användarvisningsbild
av remus
#1331517
Instämmer med Peppe89.. man sitter en evighet för att komma in i en rondell och hade fått flera chanser om folk hade brytt sig om att blinka ut när dom svänger ut vid dig!

När bilar på motorvägen går in för nära dig efter passerat dig, så farthållaren tvingas bromsa..
av Knatch
#1331603
remus skrev: sön 11 aug 2019, 08:52 Instämmer med Peppe89.. man sitter en evighet för att komma in i en rondell och hade fått flera chanser om folk hade brytt sig om att blinka ut när dom svänger ut vid dig!

När bilar på motorvägen går in för nära dig efter passerat dig, så farthållaren tvingas bromsa..
det med farthållaren är så innihelvette störigt!!
likaså när det är tomt framför på en motorväg och idioten som kör om mig svänger in några meter framför mig och skvätter stenar.
ibland har jag kört om och gjort samma sak för att ge igen ^^
  • 1
  • 472
  • 473
  • 474
  • 475
  • 476
  • 543

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen