Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1328417
Första gången jag körde i Storbritannien var sent på kvällen i en hyrd bil i London. Började på fel sida innan det dök upp mötande... Sen fastande det ändå rätt fort.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1328494
Tycker det känns i huvudet som att man blivit starkt beroende av både koffein samt nikotin och försöker sluta varje gång jag kört på Nya Zeeland ;-) En gång har vi faktiskt kört ut på fel sida efter ett tankstopp, det var dessutom ingen trafik runt om så man gjorde som man brukade, vi kom dock på det när vi kommit över på fel sida så allt gick bra.

De där stickersen var ju smarta, har dock själv en "lös" gps så sätter den på mp/h :-)

Ha det så skojsigt
Användarvisningsbild
av snepo
#1328586
Vi kom hem i söndags efter två veckor i UK. Tredje året vi bila ner. Vi åker trelleborg-Rostock. Sen ner till hoek van Holland. Båten därifrån till Harwich. Körningen är inga problem längre. Värst är alla köer på motorvägarna. Det gäller även Tyskland och Holland. Annars tycker jag dom kör bättre i dessa länder,än i Sverige.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1328629
snepo skrev:Vi kom hem i söndags efter två veckor i UK. Tredje året vi bila ner. Vi åker trelleborg-Rostock. Sen ner till hoek van Holland. Båten därifrån till Harwich. Körningen är inga problem längre. Värst är alla köer på motorvägarna. Det gäller även Tyskland och Holland. Annars tycker jag dom kör bättre i dessa länder,än i Sverige.
Aha... Själv blev det Helsingborg/Helsingör, Rödby/Puttgarden och Calais/Dover.
Lite har det trögat ihop sig vid något tillfälle, men absolut inga helt stillastående kilometerlånga köer. Har däremot mött flera sådana...
Är i Manchester till söndag (sen vidare mot Skottland), körde "motvarv" runt London och slapp på så vis köerna.

Körningen går som en dans nu och dom kör bra överallt på vägen hit. Det håller jag med om!
Däremot är det enormt mycket lastbilar här i England och dom kör riktigt hetsigt och håller långt ifrån acceptabelt avstånd.

Ett lunchstopp utanför Birmingham idag, där termometern visade 37 grader:
20190725_121229,.jpg
20190725_121229,.jpg (1.14 MiB) Visad 1143 gånger
Användarvisningsbild
av snepo
#1328820
Hur är resan över Calais? Är det långa köer? Vad kostar det?Hur lång tid tar resan över? Vi tänkte eventuellt ta den vägen nästa år
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1328856
snepo skrev: lör 27 jul 2019, 08:51 Hur är resan över Calais? Är det långa köer? Vad kostar det?Hur lång tid tar resan över? Vi tänkte eventuellt ta den vägen nästa årLH
Det finns två rederier på sträckan, P&O samt DFDS.
Jag valde DFDS för typ 700 spänn, en resa som tar ca 90 minuter. Det blåste lagom mycket, ganska ok enligt min mening.

Köer? Näe... Var bara att köra in till kontrollen direkt. Hade två bilar före mig.
Kanske för att det bara var 30 min till avgång, så många var redan "kollade och klara".
Det var egentligen inte min båt, men jag var tidig och det fanns plats ombord så det blev bra.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1328895
snepo skrev: lör 27 jul 2019, 16:18 Okey det var billigt. Lagom lång resa också
Ja precis. Resan på tisdag till Belfast från Cairnryan kommer ta längre tid så det är absolut överkomligt.
Vägen från Antwerpen via Gent och Brygge till Calais är dessutom riktigt bra.
Användarvisningsbild
av snepo
#1328909
Låter bra. Holland har bäst vägar av de länder jag kört på i sommar. Släta och fina. Tyvärr mycket köer,vid Amsterdam och Rotterdam. Märkte du metallbitarna i vägen? England menar jag,tror det är belysning i dom. Mittlinjen fanns dom iaf
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 51

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]