Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Speedwest
#1328257
Ska komplettera med en vertikal, avtagbar dragkrok till tjänstebilen. Finns ett antal märken och sidor på nätet som erbjuder monterat och klart. Bor i Stockholm och har fått pris på 5995:- via dragkrok.net

Någon som har erfarenhet?
Vill gärna ha den så dold som möjligt. Kommer mest användas vid i och uppläggning av båt.
av AndS
#1328276
Självklart ska du den halvautomatiska dragkroken, är det bästa tillägget på vår bil.
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1328279
Nej, kommer inte lägga 13k på semi-elektriskt till tjänstebilen. Smidigt ja men ska lämna tillbaka bilen om två somrar.
av AndS
#1328286
Kolla då att det är ok med arbetsgivare/leasingföretag att du får göra det, om du inte redan har gjort den delen.
av least
#1328292
Underligt om man på eget bevåg får montera dragkrok på en tjänstebil.
Krävs nog originaldetaljer för att godkännas av leasingbolaget.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1328293
Speedwest skrev: ons 24 jul 2019, 07:42 Nej, kommer inte lägga 13k på semi-elektriskt till tjänstebilen. Smidigt ja men ska lämna tillbaka bilen om två somrar.
Då kan du väl skruva av draget och sälja det på blocket om 2år?
av AndS
#1328312
Speedwest skrev: ons 24 jul 2019, 09:58 Nya regler. Behöver inte registeras innan nästa besiktning. Alla garantier kvarstår.
Jo, men det är regelverk från Transportstyrelsen, inte vad företag/leasingbolag har för regler.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1328315
Finns inte det fasta draget kvar? Tror jag gav 5000 för det när jag beställde min V90CC.

Tapatalking with 1+ 6T

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]