Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SwedSpaaan
#1328224
Hej.
Har en V70 03 som bromslyset vägrar släckas på naturligt. Kan pumpa pedalen olika antal ggr vid stopp och få det att slockna på det viset. Har dock märkt 2 ggr att det tänds igen när ja lämnat bilen och 1 av de ggr så laddades naturligtvis batteriet ur. Jag har kollat säkringarna och reläerna bak ockulärt och det såg bra ut. Har bytt bromsljuskontakten till en ny. Har idag även bytt till 2 nya lampor då 1, nästan 2 var utbrända. (Fattar dock inte hur det gick till då båda lyste innan urtagning.)

Har någon en vettig ide vad detta kan bero på?

Vore sjukt nice att kunna lösa det själv och slippa lämna iväg bilen om det är saker jag kan kolla/fixa själv.

Mvh Simon
#1328280
Är det bara sidobromsljusen som fastnar så är det nog reläet i REM som är dåligt.
Fastnar även det höga (det är kopplat direkt till CEM för snabbare respons) så är det nog ändå bromsljuskontakten som behöver justeras.
#1328289
Då vart det löst. Mekonomen hade inte hunnit öppna så blev att ta bort reläerna ytterligare en gång och testa att rengöra dem med elektronikspray vilket funkade, funkar inte detta i längden vet jag hur jag ska gå tillväga iaf .
(Det var var de båda sidobromsljusen som "fastnat").
Tack för snabba svar!
:-)
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]