Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327999
Det är fantastiskt vilken skillnad det gör. Så nu vill man ju se den i soljjus :-D Höstens projekt kommer väl vara rost-relaterat. Så drag, trösklar och ett litet hål i golvet ska fixas.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1328210
stag1.jpg
stag1.jpg (53.68 KiB) Visad 763 gånger
Del 2 om panhardstaget. Efter diskussion med säljaren så har jag beslutat att behålla staget och modifiera lite. Vart inte 100% enligt min mätning, så det kan behöva bli en del 3 i ämnet. Det man får börja med är att mäta ut hur axeln sitter i förhållande till karossen. Det finns säkert många sätt att lösa detta på. Jag använde en bit liten fyrkantsprofil mot fälgar och mätte mot skärmkanterna.
stag2.jpg
stag2.jpg (60.2 KiB) Visad 763 gånger
Efter att man mätt på båda sidor så får man fram differensen mellan sidorna. Hälften av det måttet ska staget kortas med.
stag3.jpg
stag3.jpg (93.74 KiB) Visad 763 gånger
Lite brottningsmatch att få dit det kortare staget ensam, men det gick.
stag4.jpg
stag4.jpg (52.01 KiB) Visad 763 gånger
Måtten före och efter. Ett halvt varv till på justeringen så hade det enligt min mätning varit perfekt. Men det krävs lite mer ändringar på staget om det ska gå. Finns ju även en viss osäkerhet i min mätning så vi får väl se vad protokollet från hjulinställningen säger. Men det är ju betydligt närmare nu än innan.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1328219
Duger nog gött de där.. kör med okortat stag o kapade fjädrar på min o super dtm fälgar .. inga problem på insidorna men fått ge lite lätt massage i bakre delen av skärmkanten på båda sudor
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1328258
robinb3rgsten skrev:Duger nog gött de där.. kör med okortat stag o kapade fjädrar på min o super dtm fälgar .. inga problem på insidorna men fått ge lite lätt massage i bakre delen av skärmkanten på båda sudor
Jag skulle bli förvånad om det där inte duger. Axeln rör sig ju i vilket fall när det fjädrar. Och det är rätt mänga som åker friskt kapat med original stag så det enda jag är lite osäker på är hur mycket massage mina skärmkanter bak behöver. Dem har ju masserats av någon tidigare ägare, men jag tror det kommer krävas lite till.
White skrev:Nära på perfekt ju!

Jag mätte på precis samma vis när jag justerade min.
Lite snett är också rakt :-D Känns inte som att det är någon ide att jaga det sista när man ändå inte har nåt mer noggrant att mäta med. Jag har sett en variant där man mätte in mot ramen men det lär inte vara nå säkrare. Jag tror man hemma i garaget bara krånglar till det för sig själv om man ska jaga det sista.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]