Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#1262170
Men vad fint att det verkar lösa sig för alla :-D

Mvh
Per
av Mtech
#1314206
Någon som bara bytt låskistan och det har löst sig?
Har kollat med en bekant som jobbar på Volvo
Verkar som om elektroniken i låskistan blir trött efter 2-3 upplåsningar både via fjärr och knappen i bilen.
av Jenmic
#1316060
Hej,

Hade samma problem med min S60 2011, inga dörrar funkade. Plockade bort handtagen, ett efter ett. Tittar man på ”hondelen” av kontakten (den som sitter kvar i bilen) ser det ut som T:n där ”handelen” åker in. Jag böjde till några häftklamrar från en häftpistol o tryckte in där för att hjälpa stiftet att komma ner och stanna. I med lite kontaktspray.

Alla fyra handtagen funkar nu, ca 2 år sen jag lagade dom.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1324157
Jag gjorde precis samma manöver på bakdörrarna på min MY13 nu och då kom alla fyra dörrarna igång, baklucka och startknapp har funkat hela tiden.

Jag vet inte om det gjorde så stor skillnad det jag lyckades trycka till stiftens honor, däremot såg ett av stiften lite ärgat ut i båda handtagen så jag tog lite spray ner där och nu funkar allt... Vi får se hur länge men stökar det igen får man väl göra om det lite mer seriöst. Nu när man vet hur man tar bort handtaget tar det ju typ 15sek...

Väldigt tacksam att jag hittade den här tråden, tack till er som bidragit :)
av Wizzman
#1328200
Tack vare tipsen i denna tråden fick jag igång dörrarna på högersidan på min v60 idag vänstersidan fungerar om jag håller nyckeln emot handtaget på v bakdörr, men om jag håller den 5cm bort fungerar det inte. Antar att den antennen är kass...

av pergrein
#1328223
Testa igen på att böja stiften m.m på vänster bakdörr. Min gjorde precis likadant att man måste ha nyckel nära för att fungera... Är iaf värt att testa innan du köper nytt handtag.

Mvh
Per
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]