Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1327746
Hej,

1. Jeg synst att førerstolene i min 2010 V70 momentium med delskinn er ganske dårlige. Jeg har hørt att S60 og S60R stoler er plug and play, kan noen bekrefte? Jeg har uten elektrisk justering i stolene, kan jeg da sette inn S60 stoler med elektrisk og memory? Må det kodes om?

2. Og jeg vil ha facelift speil med motor, er det plug and play? Vil speilene gå inn når jeg låser bilen?

3. Også vil jeg ha bedre lyd, jeg har base sound, det letteste vil vel bli å kjøpe brukte high performance høytalere?

4. Og hvorfor har jeg ikke "innerhandtagsbelysning" ferdig montert? Er det ekstrautstyr eller kom det ikke på noen biler? Jeg har liksom den gjennomsiktige plastikken men der er ikke noe lys montert der
#1327749
1. Menar du att ta stolarna från P2 så tror jag knappast att det går alls på nåt sätt.
2. Speglarna går att montera men dom kommer inte fällas in, det krävs att det finns elstol med minne.
3. Ja, det enklaste är att sätta HP-högtalare. Premium går inte.
4. Det finns en guide hur du kopplar in belysning i handtaget här på forumet, se länkguiden. Det är lite kabel och en lamphållare i varje handtag bara.
#1327751
Går bra att byta ut speglarna, behövs bara mjukvara (och i vissa fall även byta styrenheter i framdörrarna, fick göra det på min 09, men nyare ska ha rätt redan).

Behövs inte stolar med minne för infällningen, finns två olika mjukvaror, en för dom utan minne och en för dom med. Men man missar några funktioner, som automatisk vinkling vid back t.ex.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]