Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1327540
Electric är såklart min favorit, men Volvo har valt att snåla in på de lite dyrare färgerna :mad: :devil:

Jag gillar Pine Grey, provade en XC60 som hade detta precis när den lanserades.
Ibland är den brun, ibland går den åt grön...
Denim Blue är inte heller fel!

Crystal White har väl till och från haft egenheten att det blir en nyansskillnad mellan plast och plåt.
Vet inte hur det är nu för tiden dock...
av UnleashFusion
#1327543
EbbevonVolvo skrev: fre 19 jul 2019, 20:50
Pebble Grey heter den. Otroligt snygg! Vet inte om den finns till V90.
Jag håller med, skiftar färg. Synd bara att den finns i V60 :( den hade faktiskt passat fint med plastdetaljer
Användarvisningsbild
av Fisch
#1327549
Både electric och pebble är inte tillgängliga för V90CC. Tyvärr.

Jag tvättar bilen ganska ofta. Förr var tvätt mer frekvent och framförallt seriöst. Nu finns inte tiden riktigt där. Det är väl det som kan bli till saviles nackdel och tex osmium eller bright silvers fördel.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1327577
Jag har savile.... Håller med ebbevolvo om hur snygg den är, och hur snabbt dammet syns..

Jag hade kryssat i teknik PRO och fått 360 kamera och head up.. Underbara tillägg väl värda sina pengar.. 😀👍🏻
av AndS
#1327592
Fisch skrev: fre 19 jul 2019, 22:05 Jag tvättar bilen ganska ofta. Förr var tvätt mer frekvent och framförallt seriöst. Nu finns inte tiden riktigt där. Det är väl det som kan bli till saviles nackdel och tex osmium eller bright silvers fördel.
Då tolkar jag det som du inte ser det som bruksbil som kan tillåtas vara skitig, t.ex. skitig metalliclack ser värre ut då djupet försvinner än t.ex. en solid vit.
Nästa steg är sedan hur du gillar CC-modellens utseende, med en mycket ljus/vit lack får du riktiga kontraster mot det svarta som lyfter upp bilen och markerar mera dess höjd och även hjulhus, ser lättare och mera uppkäftig ut. Tar du en mörk metallic/svart så försvinner kontrasterna mot det svarta och bilen ser tyngre/lägre ut, för mig blir utseendet lite klumpigare utifrån att de tydliga svarta kontrasterna försvinner och närmar sig en vanlig V90 i utseende.
Men sedan har du fälgarna utseende och storlek som också påverkar t.ex. 18" silver eller t.ex. 20" svarta påverkar också.
Titta på de CC du möter i trafiken och på lite avstånd, i en bilhall försvinner de här skillnaderna hur en bil ser ut som helhet.
av refbob
#1327719
Satsa på en silver.
av LinusJ
#1327825
Har själv Crystal White, enligt mig den snyggaste färgen.
Lätt att hålla ren, men en CC ska vara lite skitig såklart.
Ville också ha en ljus färg så man kan skryta tydligt med panoramataket, vilket jag starkt rekommenderar att du också sätter dit då det ger en grym miljö i bilen när du kör dagtid
Användarvisningsbild
av Pellix
#1327860
Jag skulle just tipsa om luminous sand, den blir faktiskt grym på V90CC, min kollega har en sådan...men när jag kollade Bygg Min Volvo för att kolla stavningen så fanns den inte att välja. Visste inte att den utgått...

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]