Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1320359
White skrev:Ja armaturen brukar tyvärr börja läcka med åren! :-(
Ja de är ju tyvärr så. Hoppas bara denna lossnar ifrån tanken då de ser ut som att dem blivit ett med varandra nu.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1321693
Så nu rullar bilen igen efter en veckas felsökning.

Bilen stendog, bogsering hem, trodde de var pumpen i tanken då armaturen var kass innan. Hade beställt ny redan innan så bytte den utan resultat, bilen död. Får ström till huvudpumpen men inte den i tanken. (mätt på säkringarna). Ingen ström på bränslepumpsrelä heller, hittar till slut att det är säkringen på matarströmen till relät som gått (denna mätte jag upp och fick ström igenom den tidigare, men nu tog jag ur den och ser att ena stiftet bränt av nere i hållaren). Så bytte denna och sen funkar allt igen. 🤟

Så nu efter 5v pendlande till nya jobbet har jag dem senaste 3v bytt kylare, vattenpump, nedre kylarslang, termostat, bränslepumpsrelä och ny tankarmatur med soppapump.

Lite bilder på armaturbytet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Denna lilla fina säkringen kan då ställa till de rejält..

Bild


Sen bestämde jag mig för att leta upp kablaget tidigare ägare lagat för att kolla så de inte var de som fela nu.
De var inte de felet bevisligen men detta skall fixxas inom kort.

Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1321752
Tråkigt att behöva byta sådär många saker på kort tid, men å andra sidan så kan man ju se det som att man gjort bilen mer tillförlitlig också. Jag är rädd att jag har en död tankpump på min med, men jag har en lös fundering på att bygga om så att jag bara har en pump i tanken och ta bort den under bilen istället.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1321804
Marlboroman skrev: sön 16 jun 2019, 15:37 Tråkigt att behöva byta sådär många saker på kort tid, men å andra sidan så kan man ju se det som att man gjort bilen mer tillförlitlig också. Jag är rädd att jag har en död tankpump på min med, men jag har en lös fundering på att bygga om så att jag bara har en pump i tanken och ta bort den under bilen istället.
Ja visste är de drygt med allt på en gång, men nu e de gjort och bilen håller ett bra tag till. Iaf tills nästa sak pajjar :D

Ja den tanken har slagit mig med..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1327374
Bilen har funkat fint nu sen alla fel vilket är grymt skönt.. Men lust rann ur en helt så har inte fixat något sen dess..

Men igår ramla jag över kommande vinter fälgar till Kritan (kallar den de då den är kritvit :) ) Såg en uppsättning XC fälgar på KBS facebook. Skrev till han och sen vart de affär..

Provmontera en av dem idag och dem kommer bli kanon till vinter, bara ny lack på dem så blir de fint..

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1327413
Marlboroman skrev:Vore väl 17 om den inte funkar ett tag med alla nya grejer! :-D Glömt att fråga: vart köpte du tankarmaturen och verkade den vara av vettig kvalité?
Ja men precis, köpte armaturen på skruvat.se och Ja den verkar helt OK.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?