Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1218641
Precis. Antagligen uppfyllde den inte något värde längre.
av AndS
#1218647
Gissar man lite så kan det vara lite känsligt just nu att erbjuda mera effekt utan förändrad utsläppsnivå för miljöklassade bilar utifrån att skillnaden i test kontra verkliga värden vid vardagskörning haft ganska stora differanser.
Användarvisningsbild
av Derank
#1218660
vad det inte det som var det fantastiska med just Polestar, utsläpsvärdena bibehålls......jag säger som Lövet, den där ursäkten håller inte. Då skulle man kommit med det tidigare, då D6/5 kom till värden.
av Chroma
#1219087
När jag pratade med säljare om det p Bilia i Segeltorp så nämnde han det om att det inte länrge uppfyller alla krav fö supermiljöbil, men tycker också att det låter märkligt. dom verkar ju inte direkt köra med fullgas i certifieringen.... Men det blir kanske någon mappning som gör att den drar mer på mellangas för att få den piggare? Skulle inte skada i alla fall om den fick det.
Användarvisningsbild
av Funk
#1219259
Kanske den nya "real life driving" certifieringen gör att det syns skillnader som inte kom fram I NEDC-cykeln..

/Thomas
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1327381
perr skrev: tor 18 jul 2019, 20:35 Hmmm, jag har sett att det finns tillgängligt till T8orna i grannländerna.
Undrar om det går att åka till en dansk/norsk Volvo handlare och få det installerat på en svensk bil?
Vad tror ni?
Kan väl kanske fungera, men går den att lägga in i systemet hos Transportstyrelsen?
Tänker på intyget du får av Volvo ÅF för detta, om det funkar med ett danskt eller norskt sådant.
Användarvisningsbild
av Funk
#1327424
perr skrev:Hmmm, jag har sett att det finns tillgängligt till T8orna i grannländerna.
Undrar om det går att åka till en dansk/norsk Volvo handlare och få det installerat på en svensk bil?
Vad tror ni?
Det skall inte gå eftersom du inte skall kunna ladda ned mjukvaran från Volvo om du inte har "rätt" bil ansluten..

/Thomas

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]