Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1326245
DSC_0166.JPG
DSC_0166.JPG (91.04 KiB) Visad 652 gånger
Hade ett antal små jobb att göra innan det var dags för provtur #2, bland annat göra ett rör mellan turbo och lmm med en anslutning för vevhusventilation samt ett fästa för lmm. Får allt gjort, häller i vatten och backar ut ur garaget och slår av motorn medans jag ska hämta något. Kommer ut till bilen igen och får syn på en liten vattenpöl under bilen... *suck* Bara att köra in igen och börja undersöka. Det skulle senare visa sig att klämman på slangen som går upp till expansionskärlet inte satt ordentligt. Trodde den bara var dåligt dragen först för det gick att dra lite men det vart inte riktigt tätt i alla fall. Fick lossa klämman och flytta ner den en liten bit och dra åt igen innan det vart tätt.
DSC_0157.JPG
DSC_0157.JPG (148.77 KiB) Visad 652 gånger
Med den saken avklarad så var det dags att ta en provtur som gick bra. Bara ett par småsaker att titta närmare på. Efterfyllde lite vatten och drog åt några slangklämmor på tryckrören som satt lite klent. Tyckte laddtrycket var väl lågt, t.o.m för en FK, men nu går den som den ska igen.
En hjulinställning är nästa punkt på listan över saker som måste göras.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1326294
Ja nu känns det ju som om man är på rätt väg. Och nu när den går att köra så kan man börja titta mer på småsaker som ska göras som inte är akuta eller direkta måsten :-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327255
DSC_0175.JPG
DSC_0175.JPG (84.76 KiB) Visad 594 gånger
Svårt att få vettig bild på det hela men jag har i alla fall polerat i 2 steg och vaxat samt börjat lägga Concept Vista på all svart plast. Nu när den fungerar så kan man ju börja fixa såna saker. Har ju inte tid för hjulinställning förens den 29'e så fram till dess så lär det inte bli många mil, om ens några.
DSC_0168.JPG
DSC_0168.JPG (86.53 KiB) Visad 594 gånger
Ibland gör man fynd. Sprang på en bekant som samlat på en hel del grejer genom åren. Behövde några småprylar och han hade en lämplig bil att plocka delar av på gården. Skulle ha ett täcklock till en hål i mittkonsollen och klämman som håller fast batteriet. Klämman fanns inte kvar, men däremot en stereoram samt 2 st HT-205 högtalaradaptrar som jag sökt efter med ljus och lykta utan framgång. Fördelen med såna (eller ht-204) är att man kan använda 5,25" högtalare istället för 4". Ena gallret lär limmas ihop lite och så lär dem göras ren men sen är dem klar för montering.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327556
Det här inlägget skulle egentligen handla om montering / justering det justerbara panhardstag jag köpt för att kunna justera in så bakaxeln hamnar på rätt plats igen. Efter sänkningen så har axeln förskjutits lite i sidled och det hade jag egentligen tänkt ignorera men av anledningar jag återkommer till vart det väldigt viktigt att få axeln centrerad. Att staget verkar ha lackats med sprayburk utan grundfärg(?) och sedan virats in i gladpack innan färgen torkat kan jag leva med. Det sitter under bilen och syns inte. Men redan när gängan gått i bott så är det är för långt. Det är ett allvarligt bekymmer eftersom det förvärrar situationen. Det kan gå att modifiera och kanske bli användbart men vill inte börja kapa av gängan innan jag diskuterat med säljaren.
DSC_0179.JPG
DSC_0179.JPG (78.31 KiB) Visad 537 gånger
Det var ju inte så att jag behövde en ytterligare en uppsättning fälgar till den, men efter att ha provmonterat en så var det ju bara att bita i det sura äpplet och slanta upp. Compomotive CX600 splitfälgar i 16*8 samt 16*9,5. Bredden på bakfälgarna och däcken som behövs till dem gör att det blir lite klent med plats i hjulhusen bak och enbart pga det så var det intressant att centrera axeln.
DSC_0180.JPG
DSC_0180.JPG (76.81 KiB) Visad 537 gånger
Tror det kan bli riktigt läckert...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]