Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bigx86
#1326286
Jag har nu mejlat ett antal journalister. Jag råder er andra som har problem med detta att göra detsamma. Förhoppningsvis så snappar någon journalist upp problemet.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1326295
pellemando skrev: lör 29 jun 2019, 01:58 Det blir ett återköp på bilen! Fick lite andra alternativ med. En likadan v90 eller en xc60 med samma konfiguration. Har fått en xc60 på långtid lån, jag gillar den, men inte samma känsla som en v90. Sjukt kluven på vad jag ska göra.

Till veckan ska dom komma med hur vi gör med återköpet. Finns det nån chans att man får tillbaka allt man lagt ut, så som förhöjd första avgift och leasingavgifterna?
Vid återköp får man generellt betala för dom mil man kört. Vad en mil kostar går ju att diskutera.
av pellemando
#1326372
Idag så har vi kommit fram till en super lösning!
Blir en ny v90 inscription igen, fick ca 17% på bilen, 10% på allt extra som jag hade innan samt att 100% för det aktiva chassit. Fick även vinterdäcken på köpet! På måndag blir det beställning!

I och med kampanjerna dom har så blir det ett rakt byte (gav ca 30k mer för den nuvarande) , sjukt nöjd med affären! hoppas bara jag får en fungerande sensus och inga vibrationer i den nya bilen.

Men jävlar vad lång lev tid dom har, oktober-november får jag bilen.
#1326462
Hoppas du blir nöjd. Chansen är väldigt stor att du får en normal fungerande bil. Det fick jag även om det var lite vibbar i början. De släcktes ned med balansering i ett nytt sommar däck. Jo så bilen går nu som på räls men jäklar vad den kan fånga upp ojämnheter i väglaget om sådana finns. I grunden dock är bilen vibrationsfri så jag är nöjd nu.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1326871
Äntligen en tidning som vågar ta tag i detta
av pellemando
#1326932
perr skrev: mån 15 jul 2019, 18:36 Sett detta?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... u-drabbad/
Riktigt bra! Skickade in mitt case
Bigx86 skrev: fre 12 jul 2019, 09:42 Jag har nu mejlat ett antal journalister. Jag råder er andra som har problem med detta att göra detsamma. Förhoppningsvis så snappar någon journalist upp problemet.

Har du ett finger i spelet här?
av Bigx86
#1326939
pellemando skrev: tis 16 jul 2019, 00:52
perr skrev: mån 15 jul 2019, 18:36 Sett detta?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... u-drabbad/
Riktigt bra! Skickade in mitt case
Bigx86 skrev: fre 12 jul 2019, 09:42 Jag har nu mejlat ett antal journalister. Jag råder er andra som har problem med detta att göra detsamma. Förhoppningsvis så snappar någon journalist upp problemet.

Har du ett finger i spelet här?
Jag är en av dem som mejlade MestMotor, absolut! Hoppas Volvo tar detta på allvar...
av s6025t
#1326951
Ja Mestmotor verkar ju inte ha koll på vilka bilar som har SPA plattform filmklippet är ju från en gammal S/V/XC iaf så det verkar ju inte vidare seriöst reportage..
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 114

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]