Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1325988
AndS skrev:Du ser att bilen blivit omreg. med ny effekt i bilens registreringsbevis.
Om man beställer Polestar på ny bil sköter väl Volvo allt och inget man behöver göra själv.
Denna bil är min andra Black-R, som har Polestar "original", ingendera var omreggad.
av mikebike
#1326053
Ilduce77 skrev: ons 10 jul 2019, 22:37 Vad är black-R? 🤔😀
En "extra" utrustningsnivå som innebär R-design, Polestar, VOC, adaptiv farthållare mm.
Jag har HK stereo med subwoofer, soltak, backkamera, parkeringsvarnare bak och fram bl.a.
Det enda jag saknar är främre parkeringskamera.
av stevvee
#1326232
mikebike skrev:
Ilduce77 skrev: ons 10 jul 2019, 22:37 Vad är black-R? BildBild
En "extra" utrustningsnivå som innebär R-design, Polestar, VOC, adaptiv farthållare mm.
Jag har HK stereo med subwoofer, soltak, backkamera, parkeringsvarnare bak och fram bl.a.
Det enda jag saknar är främre parkeringskamera.
Men den gamla V60 då eller ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mikebike
#1326260
stevvee skrev: tor 11 jul 2019, 22:54
mikebike skrev:
Ilduce77 skrev: ons 10 jul 2019, 22:37 Vad är black-R? BildBild
En "extra" utrustningsnivå som innebär R-design, Polestar, VOC, adaptiv farthållare mm.
Jag har HK stereo med subwoofer, soltak, backkamera, parkeringsvarnare bak och fram bl.a.
Det enda jag saknar är främre parkeringskamera.
Men den gamla V60 då eller ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, gamla V60 och gamla XC60, äkta T6.
av stevvee
#1326350
mikebike skrev:
stevvee skrev: tor 11 jul 2019, 22:54
mikebike skrev: En "extra" utrustningsnivå som innebär R-design, Polestar, VOC, adaptiv farthållare mm.
Jag har HK stereo med subwoofer, soltak, backkamera, parkeringsvarnare bak och fram bl.a.
Det enda jag saknar är främre parkeringskamera.
Men den gamla V60 då eller ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, gamla V60 och gamla XC60, äkta T6.
Hör liksom inte hit i denna tråd.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1326452
Fast det handlade väl mest om Polestar-förändringen skulle omreggas av Volvo eller inte.. Modell spelar ju mindre roll då.. 😀
av stevvee
#1326465
Ilduce77 skrev:Fast det handlade väl mest om Polestar-förändringen skulle omreggas av Volvo eller inte.. Modell spelar ju mindre roll då.. Bild
Jo det gör det. För om du beställer en black-R så är allt klart från fabrik, då skall inge ÅF behöva göra något och det är Volvo cars som missat polestar delen eller bara skitit i det.

När du lägger på polestar på alla andra bilar så lägger ÅF in det när bilen kommer. Precis som många andra tillbehör. Och det är ÅF som skall ordna regbes vid nyköp men ej när du gör det efteråt. Sen att det glöms bort eller att man skiter i det är något helt annat.

Innan du får nycklarna i handen första gången är det ÅF skyldighet att följa lagar och regelverk.
av Christerv70
#1326474
stevvee skrev:
Ilduce77 skrev:Fast det handlade väl mest om Polestar-förändringen skulle omreggas av Volvo eller inte.. Modell spelar ju mindre roll då..
Jo det gör det. För om du beställer en black-R så är allt klart från fabrik, då skall inge ÅF behöva göra något och det är Volvo cars som missat polestar delen eller bara skitit i det.

När du lägger på polestar på alla andra bilar så lägger ÅF in det när bilen kommer. Precis som många andra tillbehör. Och det är ÅF som skall ordna regbes vid nyköp men ej när du gör det efteråt. Sen att det glöms bort eller att man skiter i det är något helt annat.

Innan du får nycklarna i handen första gången är det ÅF skyldighet att följa lagar och regelverk.
Jag har köpt 2 nya Black-R bilar(V60 T6 2012 och XC60 T6 2014) ingen av dom var reg.besiktad trots att Polestar ingick i "grundspecen" på V60:n hade dom t.o.m glömt att lägga in Polestar(åkte 10 månader utan). Enligt säljarna så gjordes alltid optimeringen hos ÅF. Vad som är sant och rätt vet jag inte men så här gick det i alla fall till för mig.
av stevvee
#1326475
Christerv70 skrev:
stevvee skrev:
Ilduce77 skrev:Fast det handlade väl mest om Polestar-förändringen skulle omreggas av Volvo eller inte.. Modell spelar ju mindre roll då..
Jo det gör det. För om du beställer en black-R så är allt klart från fabrik, då skall inge ÅF behöva göra något och det är Volvo cars som missat polestar delen eller bara skitit i det.

När du lägger på polestar på alla andra bilar så lägger ÅF in det när bilen kommer. Precis som många andra tillbehör. Och det är ÅF som skall ordna regbes vid nyköp men ej när du gör det efteråt. Sen att det glöms bort eller att man skiter i det är något helt annat.

Innan du får nycklarna i handen första gången är det ÅF skyldighet att följa lagar och regelverk.
Jag har köpt 2 nya Black-R bilar(V60 T6 2012 och XC60 T6 2014) ingen av dom var reg.besiktad trots att Polestar ingick i "grundspecen" på V60:n hade dom t.o.m glömt att lägga in Polestar(åkte 10 månader utan). Enligt säljarna så gjordes alltid optimeringen hos ÅF. Vad som är sant och rätt vet jag inte men så här gick det i alla fall till för mig.
Och det är fel för bil i grundspec skall Volvo cars stå för och tillbehör som du själv plockar på är ÅF uppgift.
Det råder ju helt klart förvirring kring detta men tycker regelverket och allt är rätt tydligt.

Innan nycklarna är i hand bär ÅF ansvaret om man lagt till det som tillbehör precis som bes utav dragkrok som behövdes förr och efteråt är det ägarens ansvar men ÅF kan däremot erbjuda att hjälpa till.

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]