Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1326359
Hej!
Jag har en V70, årsmodell 2012, manuell bi-fuel. Har haft den sen nyinköp.
Den dör väldigt ofta precis när jag bromsar in, för att t.ex. svänga eller vid rödljus. Det är alltid under inbromsning och alltid under 40 km/h. Det är inte konsekvent, utan det kan gå flera veckor ibland utan att det händer, sen plötsligt kan det hända om och om igen, 5-15 gånger i tät följd.

När den dör tänds alla "varningslampor" i panelen, de lyser en stund, sen lyser oljelampan ensamt en kort stund. Inga problem att starta om bilen.

Problemet har funnits till och från sedan 2012. Volvo Upplands motor felsökte 2013 men kunde inte hitta något som skulle kunna förklara problemet. Sedan försvann problemet under några år (av sig själv?) men har det senaste året blivit allt mer förekommande. Igår dog bilen 10ggr i rad när jag stod i bilkö och hade bilen på tomgång.

Bilen har kanske en pytteliten oljeläcka någonstans. Jag fyllde på olja i vintras, till MAX. För några veckor sedan var oljenivån precis ovanför MIN.


Om någon kan kasta ett ljus över vad det kan vara för problem med min bil skulle jag vara oerhört tacksam!

Mvh / Michael

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]