Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Picapica
#1325782
Jag gjorde en Polstar på min v90
Skall man inte få något papper som man skall visa upp till bilprovningen när man gör en omregistrering
av LazerHawke
#1325786
I regel ska du få ett papper men det är väl många som inte bryr sig om pappret men man skall få ett då det är krav på regbes vid ändring av fordon så det är bara åka in be om intyget
Användarvisningsbild
av StefanN
#1325790
Ja, utan pappret går det inte regbesikta och bilen är i praktiken olaglig.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1325920
Ta en fotostat på intyget. Det gjorde inte jag och besiktningen behöll det..... Hade varit kul att ha kvar.
av AndS
#1325932
Du ser att bilen blivit omreg. med ny effekt i bilens registreringsbevis.
Om man beställer Polestar på ny bil sköter väl Volvo allt och inget man behöver göra själv.
av LazerHawke
#1325959
AndS skrev: ons 10 jul 2019, 11:49 Du ser att bilen blivit omreg. med ny effekt i bilens registreringsbevis.
Om man beställer Polestar på ny bil sköter väl Volvo allt och inget man behöver göra själv.
Tyvärr kundens skyldighet "registreringsbesiktning tillkommer" står det därav ska du få intyget med dig
av AndS
#1325966
Ok, då är det återförsäljarberoende när det gäller nya bilar vad de fixar. ;-)
Efterinstallation är det du som ägare som får göra det, gjorde det första gången 2009, tror jag, när Polestar lanserades. Jag var nummer två efter polisbil på verkstan.
av LazerHawke
#1325967
AndS skrev: ons 10 jul 2019, 16:44 Ok, då är det återförsäljarberoende när det gäller nya bilar vad de fixar. ;-)
Efterinstallation är det du som ägare som får göra det, gjorde det första gången 2009, tror jag, när Polestar lanserades. Jag var nummer två efter polisbil på verkstan.
Försökt få min ÅF att regga den innan lev men det skulle kosta extra för att avvara gubbe till det
av AndS
#1325984
Är ju en del av affären vad man betalar för en ny bil. Inget är gratis ;-)
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]