Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PalleH
#1324796
Derank skrev: mån 01 jul 2019, 12:10 Hmm, måste tydligen ha dongeln.....


before install software, must connect the dongle. If not connect dongle, you can not install software.
Even I give you download link, you still not have dongle. So I suggest you buy CD with dongle.

Sorry, I do not have vedio. But I have installation notice:
1.Run with the computer after 2012, above i5 cpu and 4GB memory at least.
2.It requires windows 7 professional 32bit or 64 bit operating system
3.It needs to be Internet Explorer 11
4.C:// must have 60GB space
5.Software must install on C://
6.The Vida 2015A software must be copied to the computer to install, if it is installed in the CD, it may fail or get error.
7.To install and run Vida 2015A software, the USB key must be inserted to the computer, otherwise the installation may fail.
8.After installing Volvo dice 2015A, please install the patch before restart the computer.
9. Notice: before install patch, change laptop time to be March 2019.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Har du fått det att funka,det låter klöddigt. :-/
Användarvisningsbild
av Derank
#1324801
nix, Kinesfan vägrar att låta mig ladda ner filerna, han de vill alla att man ska köpa mjukvaran och dongeln, de vill väl tjäna pengar från början, jag vill ladda ner dom så jag enkelt kan dela dom vidare, orkar inte vänta en månad på nån dvd skiva och ett USB minne, och jag vägrar då att betala 800-1000sek för det, 3-4 hundringar ejbjöd jag han för en länk för nerladdning, men ikke.

har inte hittat nån som testat än, och på Swedespeed är det helt dött i forumet, men andreasace hade ju länk, men han verkar inte vilja posta den där heller. Ska kolla lite på digitalkaos och IRC senare i veckan. Hittade även nån fejagrupp med massa Vida användare men de blev mest sur då jag nämde 2015A, vet inte vad det var med dom riktigt, jaja, jag löser det för el senare
Användarvisningsbild
av Derank
#1326036
Nä, fick en länk men den var fake, det var 2014, och det uptäckte jag ganska snabbt, du får gärna PMa mig länk om du har en som verkar vara riktig
Användarvisningsbild
av Derank
#1326038
patatde med en kille på swedespeed och han misstänkte att det var en manipulerad version av 2014, och jag undrar vad man ens ska ha det där USB minnet till, det kan lixom inet göra något för installationen......Många har sett den men inget har provat den, förutom Andreasace då, men han vill inte ge ut nån länk verkar det som.
av vjohnj
#1326071
Derank skrev: tor 11 jul 2019, 00:55 patatde med en kille på swedespeed och han misstänkte att det var en manipulerad version av 2014, och jag undrar vad man ens ska ha det där USB minnet till, det kan lixom inet göra något för installationen......Många har sett den men inget har provat den, förutom Andreasace då, men han vill inte ge ut nån länk verkar det som.
Ja det kan mycket väl vara en 2014 som har en uppdaterad databas.
Användarvisningsbild
av Derank
#1326243
16t för att ta ner filen.........installation i .morgon då

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Andreasace
#1326364
Vida 2015 är Vida 2015.
Då vida är onlinebaserat så är denna version som en uppgraderad 2014 men stöd för fler bilar.
Fram till 2017 så är sprängskisser i pdf format, men efter 2017 så började dem göra skisserna onlinebaserat, därav har man inte vida 2018, 19 osv

Däremot så stödjer vida 2015a vissa 18-19 bilar (vet ej vilka).
Usb som medföljer har en "key" som vida läser av vid installation
Användarvisningsbild
av Derank
#1326370
mmm, men vi behöver en länk till mega, den som finns ute hänvisar bara till en fil på 50mb, och vida 2015 usb key.iso ligger på en kinesserver som tar sååååååå lååååång tid.
Användarvisningsbild
av Derank
#1326390
Och USB keyn behövs inte, det har redan kringgåts, det går tom att uppdatera från 2014D
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 240

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]