Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1323593
Så du trenger kun å koble til en kabel ifra øvre baklykt ned til den nedre delen for å gi den signal for bremselys nede. Også en kabel til ifra nedre baklykt og opp til den øvre for å gi signal for posisjonslys? Utenom det så er det plug and play?

Evt. adapteret til vparts, er det 1 adapter per side, eller 1 adapter per lykt?
#1456029
drbrain skrev: tor 27 jun 2019, 07:18 Jag har adaptern från Vparts, det räcker med en till båda bakljusen.

Det enda som är jobbigt är att det blir tajt i taket med box, kablar och extra kontakter.
Kopplade in adaptern i sonens V70 2008. Drog ner den gula kabeln från adaptern och kopplade in på rätt plats nere på kontakten till vänster baklampa.

När man bromsar så tänds det mittre och de två nedre, inte de avlånga i lyktorna i bakluckan. Så ska det väl inte vara? Ska väl lysa starkare när man bromsar?

De lyser när bilen är igång men inte starkare vid broms.

Har jag inte adaptern inkopplad så lyser de vid broms men inte när bilen är igång.
De nedre lyser inte heller vid broms.
#1456046
matte75 skrev:
drbrain skrev: tor 27 jun 2019, 07:18 Jag har adaptern från Vparts, det räcker med en till båda bakljusen.

Det enda som är jobbigt är att det blir tajt i taket med box, kablar och extra kontakter.
Kopplade in adaptern i sonens V70 2008. Drog ner den gula kabeln från adaptern och kopplade in på rätt plats nere på kontakten till vänster baklampa.

När man bromsar så tänds det mittre och de två nedre, inte de avlånga i lyktorna i bakluckan. Så ska det väl inte vara? Ska väl lysa starkare när man bromsar?

De lyser när bilen är igång men inte starkare vid broms.

Har jag inte adaptern inkopplad så lyser de vid broms men inte när bilen är igång.
De nedre lyser inte heller vid broms.
Facelift har ju bara broms i dom nedre (som sitter i karossen) och den i mitten av rutan.
Ingen broms i luckan som pre-facelift.
#1456074
drbrain skrev: tis 27 jul 2021, 19:15
matte75 skrev:
drbrain skrev: tor 27 jun 2019, 07:18 Jag har adaptern från Vparts, det räcker med en till båda bakljusen.

Det enda som är jobbigt är att det blir tajt i taket med box, kablar och extra kontakter.
Kopplade in adaptern i sonens V70 2008. Drog ner den gula kabeln från adaptern och kopplade in på rätt plats nere på kontakten till vänster baklampa.

När man bromsar så tänds det mittre och de två nedre, inte de avlånga i lyktorna i bakluckan. Så ska det väl inte vara? Ska väl lysa starkare när man bromsar?

De lyser när bilen är igång men inte starkare vid broms.

Har jag inte adaptern inkopplad så lyser de vid broms men inte när bilen är igång.
De nedre lyser inte heller vid broms.
Facelift har ju bara broms i dom nedre (som sitter i karossen) och den i mitten av rutan.
Ingen broms i luckan som pre-facelift.
Tack för klargörande! :-D

Man måste ha sett en facelift V70 en miljon ggr i trafiken och ändå kunde jag inte se det framför mig.. :oops:
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]