Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1321861
Hej,

Jeg har en 2010 modell 2,4D med performance lyd, er det plug and play om jeg kjøper premium performance? Vil ha noe diskré som gir meg bra lyd.

Også har min bakfanger ingen utkutt for eksos. Jeg tenkte å kjøpe en facelift (13->) med dobbelt utkutt også montere, er det plug and play? Vil ha simons sportsystem med dobbel eksos

Passer 13-> speilene på min 10 modell? Synst dem er penere
#1321887
Om du inte har subwoofer originalmonterad från fabrik så finns inte den optiska signalkabeln med i kabelhärvan i bilen. Då är det 3-parts lösning som gäller.

Kollade upp detta o pratade då med ansvarig avdelning på fabriken i Torslanda. De sa att det givetvis finns en teoretisk möjlighet att byta ut kabelhärvan men att kostnaden skulle bli orimlig....

Vad gäller uppgradering från performance till premium sound fö är väl inkoppling av separata slutsteg samt byte av samtliga högtalarelement. Tror jag läst tidigare om andra som gjort detta här på forumet.

Lycka till mvh mikael
#1321905
Hej,

Du kan inte eftermontera hela dynaudio. Det fattas kablar till steg och subwoofer samt du har inte uttag för centern i intrumentbrädan.

Det du kan göra är att montera dynaudio högtalarna + diskanter i dörrarna och montera ett 3rd parts slutsteg och baslåda.

Jag hade performance systemet, bytte diskanter + högtalare i framdörrarna samt monterade diskanter och högtalare i bakdörrarna ifrån high performance och det var ett väldigt lyft emot orginal.

Men skall du ha ett sjukt ljud som du skriver så måste du ha 3rd parts slutsteg och gå på dynaudio från premium sound eller även 3rd parts högtalare med.

Mvh
Martin
#1321979
euroman skrev: mån 17 jun 2019, 11:54 Hej,

Du kan inte eftermontera hela dynaudio. Det fattas kablar till steg och subwoofer samt du har inte uttag för centern i intrumentbrädan.

Det du kan göra är att montera dynaudio högtalarna + diskanter i dörrarna och montera ett 3rd parts slutsteg och baslåda.

Jag hade performance systemet, bytte diskanter + högtalare i framdörrarna samt monterade diskanter och högtalare i bakdörrarna ifrån high performance och det var ett väldigt lyft emot orginal.

Men skall du ha ett sjukt ljud som du skriver så måste du ha 3rd parts slutsteg och gå på dynaudio från premium sound eller även 3rd parts högtalare med.

Mvh
Martin

Hei, takk for svar. Jeg sliter litt med svensken her, jeg kan kjøpe performance høytallere ifra en vraket også sette inn i dørene, men hva mer skriver du att jeg trenger? Hva er «slutsteg»? Har det noe å si hvilken årsmodell høytallerene kommer ifra? Evt hva bør jeg se etter om jeg heller går for Focal?

Jeg har focal 165v3 i min V70N med forsterker, men jeg synst desse ikke lever opp til performance i V70II.
#1322196
noxz skrev: tis 18 jun 2019, 21:27 Kan jeg kjøpe performance høyralerene til dørene ifra en vraket bil også sette rett inn i min(?)
Ja, du kan byta ut diskanterna vid speglarna fram, högtalarna i dörrarna samt lägga till diskant & nya högtalare från high performance i bakdörrarna.

Jag har gjort detta nyligen och det fungerar klockrent!

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]