Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1323590
Håller med BilSweden.. Att samma bilmodeller som säljs idag utan så hög skatt snart får mycket högre skatt blir orättvist.. Skatten får gälla retroaktivt på bilar som sålts senaste året. ;)

Dom släpper ut enligt wltp (eller mer) redan idag.. Varför ska dom ha rabatt?


(får väl förtydliga att jag inte är helt seriös... ;) Retroaktivt vore lite självmord för politikerna.)
av troubleshooter
#1323911
När den så kallade värnskatten skall tas bort måste de pengarn in på andra ställen och varför inte på bilar, det är ändå lyxkonsumtion
som höginkomsttagarna då betala för det är ju bara de som köper bilar....eller inte....summan av skatter kan aldrig bli negativ.
Miljön har blivit en perfekt ursäkt för att täcka upp skattesänkningar på andra områden .......
Användarvisningsbild
av joel80
#1323913
Malus slår ju absolut hårdast mot nya bilar.. så till viss mån kan man väl säga att den till stor del betalas av höginkomsttagare eller företag.
av DavidBlomqvist
#1324473
para skrev:
2FD83EBA-0A81-4960-BD9E-20793746E98A.jpeg
AutoMotorSport hade räknat lite på bonusarna men 10tusen höjning av förmånsvärdet svider nog mer.
Detta betyder ju då att det blir billigare för mig att gå över till en T4 bensinare istället för den T6 TE jag beställt angående förmånsvärdet, kul i jul :(
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1324535
DavidBlomqvist skrev: tis 02 jul 2019, 13:15
para skrev:2FD83EBA-0A81-4960-BD9E-20793746E98A.jpeg

AutoMotorSport hade räknat lite på bonusarna men 10tusen höjning av förmånsvärdet svider nog mer.
Detta betyder ju då att det blir billigare för mig att gå över till en T4 bensinare istället för den T6 TE jag beställt angående förmånsvärdet, kul i jul :(
Billigare ja, men ljusår ifrån lika roligt.. 😀
Användarvisningsbild
av Derank
#1324543
Det ska inte vara billigt att köpa el äga en ny bil, se det dom en lyx ni som har råd.


Det ska svida


Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av troubleshooter
#1324634
Det jag tycker är tråkigt är att man verkar helt missa att en många nyare fossil bilar har betydligt bättre utsläppssiffror än en eller
ett par generationer äldre bilar, galenskaperna man håller på med nu motiverar folk att behålla sina gamla bilar...........

El och hybrid bilar är inte för alla, kanske på grund av pris eller att det helt enkelt inte passar in i deras behov eller körmönster
av DavidBlomqvist
#1326284
Ilduce77 skrev:
DavidBlomqvist skrev: tis 02 jul 2019, 13:15
para skrev:2FD83EBA-0A81-4960-BD9E-20793746E98A.jpeg

AutoMotorSport hade räknat lite på bonusarna men 10tusen höjning av förmånsvärdet svider nog mer.
Detta betyder ju då att det blir billigare för mig att gå över till en T4 bensinare istället för den T6 TE jag beställt angående förmånsvärdet, kul i jul :(
Billigare ja, men ljusår ifrån lika roligt.. 😀
Motorstyrka är inte min prio riktigt :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Associationsleken, är ni med? ;-P

Bee Gees

OM RYSSEN KOMMER

Jag vill bara säga att det finns ungdomar som[…]

Hjälp med VIDA DiCE

När jag försöker uppdatera frå[…]

Felmeddelande på antisladd

Rattrullen sitter bakom ratten så krockkudde[…]