Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
#1319744
Biltema har två modeller. Någon Superior eller vad det stod. Det är fel längd på den ena modellen. Jag ska ha kantfäste och 650/500mm
Det finns 650/475mm enligt hemsidan.
Det går att köpa en lös 500mm också.

Vet inte vad som gäller på besiktningen. Torkarbladen jag har är ju hela i övrigt förutom den lilla gummiflärpen på en centimeter.
Blir bilen underkänd pga det?
av UnleashFusion
#1319750
Orfeous skrev: sön 02 jun 2019, 18:35
Vet inte vad som gäller på besiktningen. Torkarbladen jag har är ju hela i övrigt förutom den lilla gummiflärpen på en centimeter.
Blir bilen underkänd pga det?
Din bil blir inte underkänd pga det.
av UnleashFusion
#1319786
Orfeous skrev: sön 02 jun 2019, 22:05 Tack, hur får de inte se ut då för att de ska gnälla?
skulle gissa att om det blir "trafikfarligt" för dig som förare eller att torkar-funktionen är kaput skulle du få underkänd. Andra faktorn är vilken besiktningspersonal du får.. vissa är lätta att hantera, vissa är så pass petiga att små saker blir en 2a(som egentligen inte påverkar säkerhet eller något..) men skall funka.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1319821
apersson850 skrev: lör 11 jan 2014, 20:09 Innan han slutade köra helt och hållet köpte far min torkarblad på Biltema, för han hade läst i någon tidning att de var bra. När den yttersta delen av bladhållaren rök av resulterade den resterande metallens skrapande mot rutan i en reva som får vara kvar tills rutan behöver bytas, om nu det inträffar. Tur det var på passargerarsidan i alla fall.

Biltema har mycket som är bra, men de torkarbladen tillhörde inte den gruppen.
När hände detta var det längesedan ?jag har aldrig haft problem med biltemas torkarblad.
Köpte nu nyligen till min V70-15 som passade utan problem.
Användarvisningsbild
av Orfeous
#1323480
Uppdatering: Köpte nytt torkarblad 650mm på biltema. Monterade bort den gamla och dit med den nya. Det blev suveränt tycker jag.
Nu i dagarna har även den andra sidans blad gett upp och lämnar en liten rand på 2cm. Så jag tänker nog köpa ett till blad för 90kr för det som är 500mm.
I fortsättningen så blir det nog inga volvoblad eftersom dessa verkar fungera minst lika bra. Tummen upp av mig just nu.
För övrigt. Besiktningen gick bra. En glappande diod bara i positionsljuset som inte gillades. Men ingen ombesiktning för det.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1323494
Jag har besiktat en bil med riktigt ruttna blad en gång. Det blev underkänt men utan krav på efterkontroll.

Angående Biltemas så har jag alltid varit nöjd med standardbladen men inte alls med deras flatblades. Beställer Bosch från Tyskland för samma pengar när jag beställer andra delar istället så det alltid finns hemma.
av Knatch
#1325271
Biltemas blad funkar bra faktiskt. Jag har kört dom på alla mina volvos och dom gör sitt jobb, inga konstigheter. Jag byter blad var 4-5 månad så det är skitsamma vilket märke man kör, dom slits ändå pga grus och annat skit som lägger sig på rutan. Beroende på hur långt man kör under dessa månader självfallet
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]