NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1323477
Hej

Har en 2010 C30 med bebisdieseln som snart gått 23 k pendlarmil utan några problem

För en månad sen körde jag en större släpvagn ca 6 mil å precis innan jag kom hem så började bilen gå dåligt, efter lite efterforskning så visade det sig att den gått i limp-home och lånade en läsare av en kompis å den indikerade nåt med partikelfiltret (som är bytt vid 12k-service)

Nollade och har sen kört ca 200 mil utan några problem, men igår skulle släpvagnen på och bilen fick ca 30 km med den på. Inga problem där - men idag då tjejen skulle dra iväg 25 mil så gick den i limp-home efter ca 30 km körning hemifrån.

Nu har jag nollat å bilen går som den ska - ska jag helt enkelt inte dra släp med den eller är det dags för rengöring av filtret ? Bilen är fullservad å jag tänkte göra 10 år/ 24 k mil inom ett par månader med allt va det innebär förutom partikelfilterbytet då det verkar vara dyrast.

Ska man ta bort skiten eller kukar allt ihop då?

Alla AC-system läcker. Ofta kan det drö[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]