Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1248365
Det borde det vara.
Har du bytt beläggen så är det bra att dra med en fil över glidytorna som ligger mot oket så det löper lätt.
Det är alltid lite klumpar av färg eller någon grad efter att man huggt ut bromsbeläggen.
Sen ska glidytorna på oket och okhållaren också vara rena.

/M
#1315282
Jag bytte beläggen bak igår enligt den eminenta instruktionen. Bytet gick smidigt men jag upplever att pedalen sjunker väldigt djupt när jag bromsar. Något som jag missat? Den elektriska handbromsen funkar som den ska.
#1315389
Mumsmums skrev:Jag bytte beläggen bak igår enligt den eminenta instruktionen. Bytet gick smidigt men jag upplever att pedalen sjunker väldigt djupt när jag bromsar. Något som jag missat? Den elektriska handbromsen funkar som den ska.
Jag bytte både skivor och belägg fram samt belägg bak igår. Upplever också att pedalen sjunker en aning. Men så tog jag ordentligt med fart och panikbromsade ner till stillastående och nu är pedalen som vanligt igen. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]