Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SWEDENMADED
#1322496
Tanten gnyr från köket att jag ska hjälpa till med midsommarbestyren när jag skriver det här, hur prioriterar människan?!
Idag fick plötsligt min xc70 T6 för sig att öppna och stänga bagageluckan med markant högre hastighet mot tidigare. Alltid tyckt den är väl långsam. Det ytterligare märkliga är att luckan nu inte öppnar riktigt fullt längre. Klickar man på knappen en gång till så far den ända upp med en väldig fart utan problem. Tidigare när man stängde så var den väldigt lugn sista biten, nu sopar den igen med full fart hela vägen. Märklig förändring. Vilket av dom ör det normala? Kan systemet tappat bort sina referenslägen öppen/stängd? Kan detta kalibreras och isåfall utan volvodator på egen hand? Nu får jag sitta klistrad i soffan tills ni gett feedback så får midsommarbestyren vänta LOL
av SWEDENMADED
#1324038
Simons rostfria sportavgassystem monterat pga irriterande skrammel ifrån nån av ljuddämparnas innehåll, samt väldigt tamt avgasljud. Enastående passform och prisvärt! Obetydlig skillnad i ljud vid montage av delarna bakom axeln. Trevligt "prestandaljud" när främre delen inkluderades, dock en viss basresonans inuti bilen mellan 85-120km/tim så inget för den som inte vill höra motorn.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1325827
Nytt trevligt objekt till salu. Passerat stora 12000-milaservicen med tändstift om det gått via plan.

Trevlig utrustningslista. Vet inte om den har VoC eller bensinvärmare, men det kan man ju fråga. Hade jag inte haft min XC70 hade jag gärna köpt den här. Milen stör mig inte då det måste varit ”långa” mil.

https://www.blocket.se/vi/86163903.htm

/Fredrik
av SWEDENMADED
#1325874
VOC finner jag meningslös men parkeringsbrännare vore inte fel, men det har den väl inte då det inte nämns. Den har två väldigt trevliga tillval som jag värdesätter, Premium Sound och Four-C aktivt chassi. Kan vara ett fynd. Jag vet inget om just denna bilens historik men kom ihåg att det sannolikt inte kommer att tillverkas någon mer rak 6:a hos Volvo så shoppa nu....
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1325923
Ja den där ser kanonfin ut, och visst suger det lite extra varje gång man ser en ’riktig’ T6 dvs med sex cylindrar. Behöver verkligen inte en till bil just nu, men är den nån man ’villhöver’ så är det just en sån här.

Det dök förövrigt även upp en liknande på Riddermark (blocket) samtidigt med den ovan, fler mil fast under 20’ men kostade bara 109k om jag minns rätt. Även den fint utrustad med bla ventilerade säten. Verkar dock som att den såldes mer eller mindre omedelbart...
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 148

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]