Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tedted
#1323203
Ska beställa dubbdäck till ny V90.

Har kört Hakka tidigare som jag är mycket nöjd med.
Väljer mellan Hakka 8 och 9. Däckfirman rekommenderade Pirelli Ice Zero. (Han hävdade att ingenjörerna på Nokia börjat på Pirelli) :)

Tacksam för all feedback!
#1323206
Haft hakka 9 till min V70 och de var fantastiska som vinterdäck. Upplevde däremot ett fruktansvärt oljud från dem. Men kanske inte så konstigt med så mycket dubb!
Har nu Conti IceContact 2. Upplever inte att de är nämnvärt sämre på is, och på snö är de lika bra enligt mig. Men är ljudmässigt som att köra på sommardäck jämfört med Hakka 9

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum


av Mumsmums
#1323287
tedted skrev: tis 25 jun 2019, 06:58 (Han hävdade att ingenjörerna på Nokia börjat på Pirelli) :)
Älskar såna här uttalanden av enskilda säljare som "vet saker" :-D
av tedted
#1323299
Mumsmums skrev: tis 25 jun 2019, 15:53
tedted skrev: tis 25 jun 2019, 06:58 (Han hävdade att ingenjörerna på Nokia börjat på Pirelli) :)
Älskar såna här uttalanden av enskilda säljare som "vet saker" :-D
Tror jag hörde den här kommentaren för 6-8 år sedan redan, blir en vandringssägen. :-D
#1323331
Kommer alltid inhandla Nokian-däck(på vinter), kört 8år+ med mina hakka 5or som trots sin ålder håller mig säker på vintrarna(kör inte så mycket men när man kör ;-) )
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1323385
De två senaste bilarna har valet varit HAKKA 8, jag är väldigt nöjd med Nokian.
#1323415
Kör 20" Hakka 9 på originalfälg, det är dem bästa vinterdäcken jag haft! Blir många resor Örebro-Sälen med blandat väglag, snorhalt, modd, nysnö etc. och dessa är de enda däcken hittills som klarat alla väglag riktigt riktigt bra, speciellt moddkörning blev en ny upplevelse i positiv bemärkelse. Tidigare kört Continental ice 2/3 och det går tyvärr inte att jämföra.

Väldigt högljudda de första 50-100 milen men sen övergår dem till det tystare.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]