Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1322758
Jag tar mig friheten att ställa frågan i denna tråd:
Vilken vida dice ska man ha till en V60 MY17 och senare modeller (tex nya V60/V90 etc)?
Jag är inte i första hand ute efter något för att ställa bromsar i serviceläge, utan att även få ut instruktioner om hur man går till väga vid olika moment och art.nr på delar.
Nu senast fick jag ut en instruktion av en Volvo ÅF om hur man byte oljan på D4 VEA, men där kan man ju inte springa så fort det är något...

De vida dice jag har sett hittills verkar bara gå upp till MY15...
Användarvisningsbild
av Derank
#1322773
Många diagnostikprogram innehåller felsökning och arbetsmetoder, tex Wurth WOW har iaf värden för komponenter och hur du felsöker olika saker osv, var dok många år sedan jag tittade på WOW och jag har inte kvar det på någon dator längre.

Men så ingående som Vida med reservdelsnummer och så vet jag inte om det finns ens.
av Jonas_latt
#1323068
Jag har en gammal bärbar skit med vida på. Tar sjukt lång tid att starta vida.
När datorn är igång så tar det ca 5 minuter före vida blir grön och kan användas.

Är det så för alla eller är det bara för att datorn e gammal?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1323153
Derank skrev: lör 22 jun 2019, 12:13 Många diagnostikprogram innehåller felsökning och arbetsmetoder, tex Wurth WOW har iaf värden för komponenter och hur du felsöker olika saker osv, var dok många år sedan jag tittade på WOW och jag har inte kvar det på någon dator längre.

Men så ingående som Vida med reservdelsnummer och så vet jag inte om det finns ens.
Okej, då får jag se om jag hittar någon VIDA som funkar med min bil och nyare modeller...
Användarvisningsbild
av PalleH
#1323181
Om man köper icarsoft V2 som inte bara funkar till Volvo utan flera bilmärken,kan den samma som den som bara läser Volvo?

Jag kommer nog skaffa denna verkar smidigt utan dator och drivrutiner strul.
Användarvisningsbild
av Derank
#1323190
fjohan82 skrev: mån 24 jun 2019, 20:48
Derank skrev: lör 22 jun 2019, 12:13 Många diagnostikprogram innehåller felsökning och arbetsmetoder, tex Wurth WOW har iaf värden för komponenter och hur du felsöker olika saker osv, var dok många år sedan jag tittade på WOW och jag har inte kvar det på någon dator längre.

Men så ingående som Vida med reservdelsnummer och så vet jag inte om det finns ens.
Okej, då får jag se om jag hittar någon VIDA som funkar med min bil och nyare modeller...

finns inge Vida för din 2017, 2014D är senaste, sedan blev det onlinebasserat.
Användarvisningsbild
av Derank
#1323191
PalleH skrev: mån 24 jun 2019, 22:22 Om man köper icarsoft V2 som inte bara funkar till Volvo utan flera bilmärken,kan den samma som den som bara läser Volvo?

Jag kommer nog skaffa denna verkar smidigt utan dator och drivrutiner strul.
Vet ej, jag har aldrig tittat på de andra modellerna.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1323220
Derank skrev: mån 24 jun 2019, 23:21
PalleH skrev: mån 24 jun 2019, 22:22 Om man köper icarsoft V2 som inte bara funkar till Volvo utan flera bilmärken,kan den samma som den som bara läser Volvo?

Jag kommer nog skaffa denna verkar smidigt utan dator och drivrutiner strul.
Vet ej, jag har aldrig tittat på de andra modellerna.
Okej då får jag höra med de som säljer den eller kanske helst tillverkaren själv.👍
av Andreasace
#1323558
Derank skrev:
fjohan82 skrev: mån 24 jun 2019, 20:48
Derank skrev: lör 22 jun 2019, 12:13 Många diagnostikprogram innehåller felsökning och arbetsmetoder, tex Wurth WOW har iaf värden för komponenter och hur du felsöker olika saker osv, var dok många år sedan jag tittade på WOW och jag har inte kvar det på någon dator längre.

Men så ingående som Vida med reservdelsnummer och så vet jag inte om det finns ens.
Okej, då får jag se om jag hittar någon VIDA som funkar med min bil och nyare modeller...

finns inge Vida för din 2017, 2014D är senaste, sedan blev det onlinebasserat.
Vida 2015a finns, den tar till 2017 och delar utav 19. Sedan hur man får tag på det får inte nämnas i forumet
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1323560
Andreasace skrev: ons 26 jun 2019, 21:49
Derank skrev:
fjohan82 skrev: mån 24 jun 2019, 20:48

Okej, då får jag se om jag hittar någon VIDA som funkar med min bil och nyare modeller...

finns inge Vida för din 2017, 2014D är senaste, sedan blev det onlinebasserat.
Vida 2015a finns, den tar till 2017 och delar utav 19. Sedan hur man får tag på det får inte nämnas i forumet
Det räcker gott så, tack!
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 240

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]