Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1307075
Om jag nu får in V60 T6 TE, Momentum utan några paket... ingår komfortstolar då?
Provsatt i en "grundbil" hos ÅF, där var det stolar till synes mindre skalade (endast tyg utan några läderpartier), tyckte att de var inte lika sköna som de jag har nu i min S90 (momentum business edition).
av UnleashFusion
#1307080
Spid3r skrev: sön 24 mar 2019, 19:17 Om jag nu får in V60 T6 TE, Momentum utan några paket... ingår komfortstolar då?
Provsatt i en "grundbil" hos ÅF, där var det stolar till synes mindre skalade (endast tyg utan några läderpartier), tyckte att de var inte lika sköna som de jag har nu i min S90 (momentum business edition).
beror helt på om det blir momentum edition eller momentum "advanced" edition
momentum edition blir då enbart tyg, du får då lägga till 3900kr för tyg/vinyl.

advanced edition får du flera funktioner/innehåll av lullul samt tyg/vinyl-klädseln, dom flesta bilarna hos ÅF blir då denna typ av stolar. Pratade med flera försäljare och dom var eniga med att även bilarna som volvo "skickar ut" till ÅF får den vanliga momentum advanced som demobilar; dels billigare pga. om man skulle beställa hem bilar med läder/nappa etc hade ingen velat köpa bilen efter alla som går in och provar och klädseln blir förstörd då människor inte bryr sig(inte deras egna bil) hur som haver har du möjlighet att lägga till "läderstolarna för 11900kr" vid val av advanced edition.

V60 T6TE listpris 494900kr
Momentum edition innehåller: intellisafe assist + park sens. fram&bak : 500800kr -- 4900kr
Advanced: elmanövrerad baklucka, keyless system, takrails(silver), interiört belysningspaket, dekorlist(silver), textil/vinyl-klädseln - 516800kr -- 21900kr
Sen medföljer momentum sina standard utförande vare sig exteriört/interiört/fälgar
exklusive alla paket(er) så att säga..
av Felix1801
#1307113
Baselord skrev:Jobbar inte på något av dessa bolag men ett ganska stort företag :) runt 2500 anställda


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Känns som du jobbar på ett företag som börjar på A :)
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1307140
Felix1801 skrev:momentum advanced s
Säkert inte så svårt att ta reda på med tanke på så mycket spår man lämnar efter sig :-) ... dock svar nej :)
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1307141
@UnleashFusion,

Grejen är att jag få in bilen som bara Momentum edition (alltså inte "andvanced"), inte en skruv mer. Ändra förhoppning är att det dyker upp ett erbjudande som är bättre än bara Momentum.
Kör ett bättre bil nu (om jag räknar enbart utrustningslistan).
Användarvisningsbild
av Bingo93
#1323169
Fick offert på T8 polestar engineered med lite gott och bladat
på volvo sida 771495kr
Åf 699519kr :-D
Bilagor
Skärmklipp2.JPG
Skärmklipp2.JPG (101.77 KiB) Visad 571 gånger
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (190.76 KiB) Visad 571 gånger
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]