Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PowerPulse
#1321518
Jag hade ”tur” och fick det på garanti, första inlämning för läckage gjordes när bilen var 1 år och 9 månader. Däremot felsökning tre eller fyra när motorbyte blev resultatet gjordes när bilen var lite över 2 år och för en kort sekund försökte verkstaden hävda att bilen var bortom garanti och att det läckage av samma art som nu den lämnats in för inte hängde ihop med tidigare.... Tog ur dem den villfarelsen snabbt och bestämt. Vågar inte tänka på vad det skulle kostat annars, var en massa timmars skruvande bara för att lossa toppen. Vid sista besöket sa man till mig också att det kunde vara topplockspackningen så det var utgångsläget innan sprickorna mellan cyl 2 och 3 upptäcktes.

Kan tillägga att min endast hade gått lite över 4000 mil....
av SambaAnkan
#1321654
Priset för EGR-kylet är 6000 kr. Verkstaden är auktoriserad men de har humana priser. Vi har ännu inte kommit så långt att prata priser för vare sig byte av toppackning eller motorbyte...De skall kolla några grejor till sa de.

SambaAnkan
av SambaAnkan
#1322841
Verkstan sa i veckan att de inte har ngt annat råd än att riva toppen. De kan inte komma med bättre förslag. Riva toppen för att eventuellt se att packningen är kass o sedan byta o få i hop det kostar 20 papp. Om det visar sig efter att de har rivit toppen att de kan se defekt block eller topplock så blir det en utbytesmotor och med en som har ca 15 000 mil blir det då i stället fråga om 50 papp. Då behöver jag inte betala för att de rivit toppen..

Nu skall jag reklamera bilen till KVD där jag köpte den för ett år sedan. Blir svårt antagligen eftersom det nu har gått ett år men hoppet är det sista som lämnar en har någon sagt. Skall skicka med serviceprotokollet från november där det står ”Fylla Glykol” och då hade bilen bara gått 750 mil från att jag köpt den ett halvår tidigare...

Ha det gôtt där ute!

SambaAnkan
Användarvisningsbild
av Derank
#1322873
Tyvär tror jag inte du har du inte mycket att hämta hos KVD efter 1år och fylla glykol står det på varje serviceprotokoll för mig, det fattas alltid ett par dec. Vilken KVD filial köpte du av?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1323193
Tråkigt. Har dom ryckt toppen nu eller du avvaktar?
Användarvisningsbild
av Derank
#1323247
Ja, bättre så, du kanske tecknade nån försäkring av något slag via KVD el maskinskada kanske tar det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]