...

Moderator: Moderatorer

#1312334
hebbe skrev: Sen är det beteendet på av och påfarter till motorväg, nästan ingen kan dra på för att anpassa hastigheten, utan man kör ut först, sen drar man på. Och vid avfarten så bromsar man innan man kör av.
Det här förstör fasen hela trafiken. Det sprider en massa dåligt runt sig, de som kör i högerfil måste byta vilket gör att här i stockholm så ligger alla i mitten istället. Vips tappar vi 33% av trafikkapaciteten vilket är förödande eftersom det redan är så trångt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1312519
hebbe skrev:Detta retar mig. Folk som kör på andras bilar och smiter, har fått 2 bilar repade på 9 dagar nu. Trots att ja alltid ställer mig längst bort.Första va på min xc60 dagen innan ja bytte in den, det kostade 3000. Hade skött den exemplariskt i 2.5 år. Den ny bilen, en Renault captur va det nån som körde på höger fram, gick att polera bort till 95%. Sen är det beteendet på av och påfarter till motorväg, nästan ingen kan dra på för att anpassa hastigheten, utan man kör ut först, sen drar man på. Och vid avfarten så bromsar man innan man kör av.
Åååh.. De som kastar sig ut så fort heldraget är slut.. Trots 300m påfart och att dom har inte accelererar till mer än 50km/h. Gah!
#1312782
joel80 skrev:
hebbe skrev:Detta retar mig. Folk som kör på andras bilar och smiter, har fått 2 bilar repade på 9 dagar nu. Trots att ja alltid ställer mig längst bort.Första va på min xc60 dagen innan ja bytte in den, det kostade 3000. Hade skött den exemplariskt i 2.5 år. Den ny bilen, en Renault captur va det nån som körde på höger fram, gick att polera bort till 95%. Sen är det beteendet på av och påfarter till motorväg, nästan ingen kan dra på för att anpassa hastigheten, utan man kör ut först, sen drar man på. Och vid avfarten så bromsar man innan man kör av.
Åååh.. De som kastar sig ut så fort heldraget är slut.. Trots 300m påfart och att dom har inte accelererar till mer än 50km/h. Gah!
Eller så har du de som kommer på påfarten, den är 2km lång och nästan inga bilar på motorvägen.. som då kör hela påfarten och tar bara sig in på motorvägen när påfarten tar slut och tvingar in dem på motorvägen..
#1313093
Vad är det med folk som inte kan hålla avstånd? Åkte hem från fjällen i helgen och fick en ny kompis vid Sala som låg stundtals obehagligt nära. Det var ganska lite trafik men "polaren" ville inte lämna sin wingman (mig) utan följde mig som en strävsam hund.
Jag testade diverse saker, men inget fungerade. Fick en väldigt ren vindruta, även kompisen... testade att dra på skapligt ut från de samhällen som hade lägre hastighet men det hjälpte bara i 1 minut innan den var ikapp igen. Sänkte farten till 10 under skylt, ökade till 20 över skylt, men en wingman är en wingman...
Gjorde en idiotomkörning och fick en skaplig lucka, men sen kom den ikapp igen ganska snart efter den kunde köra om. Testade att inte köra om fast det var fritt... inget hände.
När vi sedan kom in i Uppsala och min plan var att den skulle hamna bredvid mig i en fil så var intresset att vara min vän som bortblåst.

...som sagt vad är det för fel på folk?
#1322457
Det är förvånansvärt många som vill köra tätt i 100 knyck på E4:n just nu. Och försöker man hålla avstånd till den framför så blir man omkörd för att de andra ville ha luckan framför. :-/ Eller för att jag är den enda som försöker köra 3-sekundersregeln, och då går det tydligen att köra om.
#1322459
Allinug skrev:Det är förvånansvärt många som vill köra tätt i 100 knyck på E4:n just nu. Och försöker man hålla avstånd till den framför så blir man omkörd för att de andra ville ha luckan framför. :-/ Eller för att jag är den enda som försöker köra 3-sekundersregeln, och då går det tydligen att köra om.
Tyvärr väldigt vanligt, alldeles för många som har lyckats hitta dom där flingpaketen med körkort i :P
Sen blir dom väldigt konfunderade när man blinkar på dom när dom svänger in så tidigt, och bromsar istället...
#1322484
Steffe3 skrev: tor 20 jun 2019, 12:29
Allinug skrev:Det är förvånansvärt många som vill köra tätt i 100 knyck på E4:n just nu. Och försöker man hålla avstånd till den framför så blir man omkörd för att de andra ville ha luckan framför. :-/ Eller för att jag är den enda som försöker köra 3-sekundersregeln, och då går det tydligen att köra om.
Tyvärr väldigt vanligt, alldeles för många som har lyckats hitta dom där flingpaketen med körkort i :P
Sen blir dom väldigt konfunderade när man blinkar på dom när dom svänger in så tidigt, och bromsar istället...
Som sagt, svårt att få ha ett bra avstånd dagar som dessa.
Kör man på farthållaren är avståndet så stort i den farten att dom klämmer sig in. Bilen bromsar rejält också, ingen komfortabel färd...
  • 1
  • 467
  • 468
  • 469
  • 470
  • 471
  • 543
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]