Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
#1321986
Hej,

Mitt ena dimljus fram lyser inte (från föraren). Jag hade problem förut att säkringen gick men det var pga att kabelisoleringen hade gått upp och båda kablarna rörde varandra. Fixade detta genom att tejpa med eltejp och det var inga problem. Igår märkte jag att lampan inte lös, säkringen är hel och lampan är hel.
Funderar om det kan vara kabelbrott? Ifall någon kabel varit böjd så den "knäckts"? Tänkte mäta om jag får ström fram, men mina misstankar är att någon kabel är av. Vad jag förstått är det framdraget från fabrik och jag ser inte vart kablarna går. Kan man löda om det på något sätt eller får man helt enkelt vara utan dimljus? Kan det vara relät? Men andra lyser så borde väl inte vara det?
Användarvisningsbild
av VolvoAB
#1322790
det är en säkring till varje dimljus, har du ström till säkringen så får du mäta kabeln från vä dimljus till CEM, rosa kabel + sen jord, svart kabel om det är avbrott
av kievY
#1323026
Hittade orsaken, plasten runt stiftkontakten i själva lamphållaren hade smällt förmodligen av värmen som glödlampan genererar. Fick rengöra och skrapa bort så började det lysa. Funderar på att köpa nya kontakter men inte hittat, alt om man kan ha strömsnålare lampa som inte blir så varm.
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar