Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselkenneth
#1321984
v70 d3 -10 får inget bromsljus till husvagnen. tror att felet ligger i kabeln mellan kontakt och trailermodul finn set någon som har kopplingsschemat till kontakten i trailermodulen. ska besikta husvagnen i morgon.
hälsningar
#1322209
Det var sonens bil, och det fungerade med min bil så husvagnen är besiktad och klar. Under eftermiddagen kunde jag lokalisera felet till ett kabelbrott strax efter släpvagskontakten. Det blev mycket lättare när man visste var man skulle mäta. Skarvade i en bit kabel så att det fungerar ett tag men salt och skit kommer att äta upp det i vinter så får byta hela härvan efter semestern.
#1322313
Fanns inte plats för en pressad skarv . Brottet var ca 15 mm från kontakten, så det blev till att ta fram lödkolven och löda dit en bit kabel på stumpen som stack ut, Ingen lödning jag var stolt över kabeln var ärgad och svår att löda, ( är van lödare med certifikat) satte en bit krympslang över men är tveksam om det skyddar i längden.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]