Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1321683
LoL A fan Cox! hon tycker att ALLT går för snabbt utom xc70;in LoL

Tänker på polisen som bara hade den bilen förr och dessutom tungt nerlastade med deras utrustning + alla förstärkningar som police ed innehöll må ha varut en plåga att jaga buset med en så lam elefant.

Hon har alltid saggt att "köp för fan inget under 200hkr" och den har ju för fan 215+ hkr men det är allt diskreta kusar, och jag är beredd att hålla med henne!
I Need Moore!
#1321717
Skippa diesel om det är fullgas acc och höga varv som gäller, då är det nog bara bensin som duger :-) V90 är ju såklart ett hopp upp i kostnad men T5 är ju ganska rimlig i pris för V90 och har man väl satt ribban är kanske en sån inget dumt alternativ heller :-)
#1321766
Nu åker hon Musse, den går som fan men den är manuell så den kör hon bara i nödfall eller när det är riktigt varmt.
Verkar som att det är få som vågat sig på de där riktigt vassa trimmen.
#1321869
Min uppfattning är att laddar man tex Polestar har Volvo fortfarande en del marginal kvar, bilen kommer fortfarande att funka bra om man toppar bilen 5 mil på Autobahn, om det är 36 grader i Malaga , om har husvagnen på i Aplerna och partikelfiltret har fortfarande en chans att ta hand om allt sotet utan dö i förtid och man har momentbegränsning för att skona lådan.

Det är dessa marginaler man har skippat när man plockar ut de där sista extra hästkrafterna för att få ut det där allra sista. Funkar ju perfet när BSR drar en fullgasrepa i industiområdet utanför sin lokal i Växjö en gråmulen dag augusti när det är +16 grader.

När man var yngre var det ju de där sista hk som var viktigast av allt, nu är det mera att man vill att det ska fungera problemfritt i alla lägen.
#1321871
jag har optimerat alla mina bilar sedan jag var 22år och jag kör som ett svin och jag har aldrig pajjat något, så det kan du nog glömma att Polestar skulle vara ett säkrare alternativ. Månmga glömmer vad Polestar vad från början och vilka trim de då erbjöd..............Polestar är inget unikt om du tror det.
#1321874
Derank skrev: mån 17 jun 2019, 08:44 jag har optimerat alla mina bilar sedan jag var 22år och jag kör som ett svin och jag har aldrig pajjat något, så det kan du nog glömma att Polestar skulle vara ett säkrare alternativ. Månmga glömmer vad Polestar vad från början och vilka trim de då erbjöd..............Polestar är inget unikt om du tror det.
Tvärs om ---Polestar är inte alls samma som övriga trimfirmor av flera anledningar.

-Polestar ger inte lika mycket effekt och prestanda som övriga, tråkigt kanske för de behåller betydligt mer marginal och begränsingar.

-Poletars mjukvara är utvecklad av volvo själva i deras egen motorutveckligsavdelning.

-Det är volvo själva som cerifierar mjukvaran och får den helbilsgodkänd (titta vem som har undertecknat intygen tex)

-Volvo själva lämnar fulla motogarantier.

-Du kan regbesiktiga med nya effekten.

Det gör såklart att polestar inte alls kan klämma ut lika mycket hk som frifräsarna som kan maxa fullt ut.

Du har ett val att göra. Lite lägre effekt oct tåkigare hos polestar men mindre problem, eller så går du fullt ut med max effekt av 3:partare men om det händer något så får du inte samma garantier.
#1321938
Polestaroptimeringarna är också begränsade av att man har valt att hålla dem inom sådana ramar att bilens utsläppsgodkännande inte berörs. Därmed ändras inte skatten, som den annars skulle gjort, om man gjort en optimering i stil med de som BSR erbjuder. Det är en anledning till att de är olagliga.
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]